Börja med airbrush, vad och vart ska man köpa?

utilitypuppet
28 juli 2010 · 65 Inlägg

tänkte börja med airbrush men har ingen aning om vad man ska ha för saker eller vart man kan köpa något nybörjarpaket. behöver alla råd och tips ni har om hur jag ska börja.

mvh marcus

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
_terror_
28 juli 2010 · 122 Inlägg

Rusta har billiga paket för typ 600kr, sen får du ju köpa en kompressor (finns på biltema för 1.000:- typ)

Sen är de bara söka på youtube. Pröva att söka på

Airbrush tutorial

how to airbrush


Good luck

Audi A4 1.8T Quattro "Ådi" (2004)
SAAB_4ever
29 juli 2010 · 767 Inlägg

pm:a mig om du är intresserad har kompressor 2 sprutor, färg och mallar som ja knappt har användt som ja ändå vill bli av med;)

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
utilitypuppet
29 juli 2010 · 65 Inlägg

_terror_ skrev:
Rusta har billiga paket för typ 600kr, sen får du ju köpa en kompressor (finns på biltema för 1.000:- typ)

Sen är de bara söka på youtube. Pröva att söka på

Airbrush tutorial

how to airbrush


Good luck

okej tack! har kollat lite och hittat bland annat en kompressor för 800kr, det står på att man ska kunna använda den till air brush och annat. vet bara inte om det finns något dåligt med att köpa en billig kompressor eller om det inte spelar så stor roll. spruta har ja hittat på jula för 300, ser okej ut men ska leta vidare smile

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
Lanjin
29 juli 2010 · 757 Inlägg

här har du fina sprutor
http://www.daveartairbrushshop.com/cata … anguage=se
samt diverse färger mm mm

Senast redigerat av Lanjin (29 juli 2010)

utilitypuppet
29 juli 2010 · 65 Inlägg

Lanjin skrev:
här har du fina sprutor
http://www.daveartairbrushshop.com/cata … anguage=se
samt diverse färger mm mm

tackar! jävla dyrt det va :S

Senast redigerat av utilitypuppet (29 juli 2010)

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
DJTrooper
30 juli 2010 · 240 Inlägg

kolla ebay.co.uk
köpte ett kitt där med 2 sprutor och en liten kompressor. ca 900 med frakt.

Cupra_
30 juli 2010 ·

Jag är själv lite sugen på airbrush.. Jag har jag varit runt i olika hobbyaffärer och kollat, ta t.ex. wentzels på regeringsgatan 25. Jag kommer nog köpa en spruta från aztec (A470) då jag använt dem lite grann och tycker de verkar bra. När det gäller kompressor så köp inget skit från jula eller feltema.. Dels vill du ju ha en konstant mängd luft, men samtidigt vill du inte sitta och koncentrera dig med en högljudd kompressor bredvid skallen. Jag kommer välja en doubleaction-spruta, dvs att du reglerar både luftmängd och färgmängd med avtryckaren (något som oftast inte går på de billiga).

Allt beror ju på hur intresserad man är och vilka pengar man tänkt lägga men jag tycker du ska köpa riktiga saker på en gång om du verkligen är intresserad. Då kan du få tag på reservdelar, riktiga manualer och framförallt så är det kvalité som jula, rusta m.fl. bara kan drömma om.

Lite hjälp: http://www.motivlack.se/aa/aaairb.htm

Senast redigerat av Quadrablast (30 juli 2010)

utilitypuppet
30 juli 2010 · 65 Inlägg

Quadrablast skrev:
Jag är själv lite sugen på airbrush.. Jag har jag varit runt i olika hobbyaffärer och kollat, ta t.ex. wentzels på regeringsgatan 25. Jag kommer nog köpa en spruta från aztec (A470) då jag använt dem lite grann och tycker de verkar bra. När det gäller kompressor så köp inget skit från jula eller feltema.. Dels vill du ju ha en konstant mängd luft, men samtidigt vill du inte sitta och koncentrera dig med en högljudd kompressor bredvid skallen. Jag kommer välja en doubleaction-spruta, dvs att du reglerar både luftmängd och färgmängd med avtryckaren (något som oftast inte går på de billiga).

Allt beror ju på hur intresserad man är och vilka pengar man tänkt lägga men jag tycker du ska köpa riktiga saker på en gång om du verkligen är intresserad. Då kan du få tag på reservdelar, riktiga manualer och framförallt så är det kvalité som jula, rusta m.fl. bara kan drömma om.

Lite hjälp: http://www.motivlack.se/aa/aaairb.htm

ska få köra hos en granne några dar nu, han har nån stor kompressor för 6000 som inte låter ett skit haha sen sprutan köpte han för 1500, ingen aning vilka märken det är på dom men det låter ju som bra saker med tanke på priserna.

får se vad ja köper för spruta och kompressor i framtiden men det ska iaf vara så som du beskrev, att man kan reglera luft och färg. det ska också vara gravity feed, tänkte också börja med att köra med vattenbaserad färg.

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
alexxe En gång till nu
30 juli 2010 · 760 Inlägg

satsa på en dubble action med en gång, du kommer ändå hamna där ändå. typ så sa cornelia barker när ja fråga om de hela på en bilträff i göteborg.

är de ingen som testat både aztek och iwata och kan ge tips till folket här på garaget om va som känns bäst?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
utilitypuppet
30 juli 2010 · 65 Inlägg

alexxe skrev:
satsa på en dubble action med en gång, du kommer ändå hamna där ändå. typ så sa cornelia barker när ja fråga om de hela på en bilträff i göteborg.

är de ingen som testat både aztek och iwata och kan ge tips till folket här på garaget om va som känns bäst?

har iwata och aztek samma kvalitet och pris?

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
alexxe En gång till nu
30 juli 2010 · 760 Inlägg

har dålig koll på aztek, jag var på väg att köpa iwata, hade för mig en av modellerna kosta runt 3000:- ja kika på som var en bra spruta så man inte var tvungen att stanna pga dålig spruta och behövde köpa nytt igen.

dock grusades dom planerna då bilen drog iväg me lite delar, får se om man får köpt i vinter ist.
blev riktigt taggad då ja kört me polarens, svensasköj smile

lycka till och hoppas de går bättre för dig smile

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
utilitypuppet
30 juli 2010 · 65 Inlägg

alexxe skrev:
har dålig koll på aztek, jag var på väg att köpa iwata, hade för mig en av modellerna kosta runt 3000:- ja kika på som var en bra spruta så man inte var tvungen att stanna pga dålig spruta och behövde köpa nytt igen.

dock grusades dom planerna då bilen drog iväg me lite delar, får se om man får köpt i vinter ist.
blev riktigt taggad då ja kört me polarens, svensasköj smile

lycka till och hoppas de går bättre för dig smile

okej tack, kör nog på en iwata.

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang