2 augusti 2010
Trådstartare
Ok liten update då!
Jag klämde lite försiktigt med näbbtång där spolen hade särat på sig och då gick den ihop en aning.
Efter detta så tittade jag så noga jag kunde på spolen för att konstatera exakt var det skrapat.
Detta jämförde jag sedan med magnetloppet och där såg jag den stora tjuven - ett gjutskägg!
Efter att ha pillat med skruvmejsel en stund så lossnade det och jag lyckades - på något vis - med att få upp skägget.
Nu så tror jag att jag är redo för att smaska ihop detta igen och nu vänder jag mig till er igen.
Spindeln var limmad med ett extremt starkt lim, detta bet dock bäst i metallen så därför gick det ändå att få loss spindeln hel.
Membranet var limmat med ett lim som liknade kontaktlim till konsistensen.
Spindeln limmar jag nog med epoxy, men vad är lagom till membranet/upphängningen? Vet inte heller om epoxy angriper plasten/gummit som membranet/upphängningen är gjort utav.
Liten tanke...
Jag tycker mycket om Kicker, inget snack om saken. Men nu så har mitt anseende för dem sjunkit ganska dramatiskt. Inte för att jag spelat sönder en bas, utan för att jag hittar gjutskägg i magnetloppet samt att springan som spolen löper i inte är homogen, det vill säga att den är större på vissa ställen och mindre på andra... (skall nu vrida spolen så att den tjockaste biten hamnar vid den största springan)
Senast redigerat av Rigan (2 augusti 2010)