Mazda Rx-7 Widebody "Time Attack" MOTORRAS

Rinnegan Malleus Malificarum
22 juni 2010 · 2 401 Inlägg

Kul att det blickas framåt iaf. smile

Kan rekommendera en gammal MoPar färg som heter Plum Crazy. Riktigt snygg och inte så ofta att man ser den.

http://www.riverroadauto.com/100_1082.JPG

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
ViiiC
5 augusti 2010 · 395 Inlägg

jag har läst igenom denna tråd lite,  och jag kan bara inte låta detta gå... Mycket Tragiskt är det du varit med om tycker verkligen synd om dig....

Men MER tragiskt är det du skriver, Väldigt skamligt att du kan påstå vissa saker och smutskasta en person som du inte haft mycket alls med att göra! känner du folk som jobbar inom G-R eller känner du Gabi ? tror inte det va, verkar inte som det iaf?

Du skriver att en viss person sagt en del saker som inte stämmer heller!...

En hel del tragiska meningar i hela textrader jag läst, samt mycket som inte stämmer, Vill inte påstå att du ljuger för då vore det riktigt fult av mig ifrån min sida.
Men en jävla massa skitsnack och smutskastning ifrån din sida på Gabi som visat sig vara en duktig motorbyggare under de senaste åren.

Det finns en hel del du skrivier i dina texter som jag själv har slutligen kollat upp som inte stämmer alls!


Detta skrev du :

Motorn åkte då alltså in för totalrenovering efter det och förra ägaren betalade 22000kr
Pratade med G-R innan köpet och lät som motorn var totalrenoverad och INGET behövdes göras för att köra hårt
på bana med 500hk,


NEJ!

sanningen är att Gabi gjorde en STANDARD renovering på motorn vilket innebär att man bytt Packningar, Apextätningar mm... Han har aldrig påstått att motorn varit trimmad för 500hk, Den har varit Totalstandardrenoverad!... Han har inte bytt Gavlar inte heller rotorer han har inte...Lackat om bromsoken eller fälgarna heller vilket jag är Lika säker på till 100%



Detta skrev du också!

När denna bil köptes av förra ägen så hade motorn renoverats av en annan motorbyggare men tyvärr hade dom åkt omappat i
ca 1000mil av dom 2 första ägarna.
Kan inte vara säker dock så om någon av dom förra ägarna vet hur länge den kördes omappad säg till.
Dock så gick motorn sönder bara några mil efter bilen blivit mappad av G-R/Gabi.
Kom inte ens från örebro till linköping.


Nej Du kan som du själv skrev INTE vara säker Antonic!
Kan inte vara säker dock så om någon av dom förra ägarna vet hur länge den kördes omappad säg till.

En person som säljer en sak talar tyvär inte alltid sanning, det har jag själv åkt på vid andra bilköp på blocket!

Att du tar för givet det säljarn säger, " NÄMNER inga Namn". ägarna innan dig RÅKAT missa att säga vissa saker ska inte leda till att du, HASTIGT och tragiskt smutskastar en person som gjort ett jobb åt en kund.


Tyckte att denna tråd var väldigt spännande och väldigt Rolig.... att en till 7:a kom till världen med ett fett paket och mer hk under huven, Synd bara att det blev som det blev för dig...

Kan säga att du bör lära känna eller åtminstone träffa Gabi själv innan du skriver en hel del på nätet, om du nu är så himla säker på allt och står för det du skriver, så att säga!



DETTA SKREV DU OCKSÅ:

Nu har gabi tagit tillbaka att den är nyrenoverad utan bara lagad fast han fått 22000kr och sagt till förra ägaren och mig att den är nyrenoverad.
Alltså 3veckor efter tråden startat och inte kommenterat det innan?



Nu ljuger du igen,

jag har pratat med gabi och han har sagt, sedan dag 1 att den är standardrenoverad, jag körde packningarna till han själv!

Du borde bli en poet eller en sagoskrivare för du är ganska fantasifull och fick mig att tycka synd om dig! Därför var jag själv tvungen att ifrågasätta gabi lite granna.... Min egen bror

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook
ViiiC
6 augusti 2010 · 395 Inlägg

Works skrev:

Antonicracing skrev:
Har nog pratat med alla wankelfantaster.
Bäst i sverige är han kanske inte men sjukt duktig tvivlar jag inte en sekund på.

Kommer troligtvis rulla upp dit för lite allt möjligt i framtiden.

Beklagar motorraset jag har just kanske rasat en turbo på min skyline så jag vet hur det känns min har just passerat 6500mil och jag har turboras med bara 0,8bar ladd...

Lycka till och hoppas den där kollen som total renoverade din snurra får sig en utskällning.
Mvh Danne

Varför passar du inte på att Skälla ut den där kollen själv? du som också! verkar känna till allt om denna motor eller denna situation. wink

Senast redigerat av ViiiC (6 augusti 2010)

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook
MrCarfreak Gasglad
6 augusti 2010 · 3 244 Inlägg

Får man ingen garanti vid en motorrenovering?

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
6 augusti 2010 · 1 570 Inlägg

trist med motor ras.. men efter 200 mil är de rekommenderat att skutta ut på bana och köra då?
har ingen aning jag men om motorn va total renoverad skulle ja vara lite försiktigare med tanke på att delar behövs slitas in..
rätta mig om ja har fel, kan inget om wankel motorer men va bara en tanke

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
camaro67 Meister
6 augusti 2010 · 6 763 Inlägg

Nomenia skrev:
trist med motor ras.. men efter 200 mil är de rekommenderat att skutta ut på bana och köra då?
har ingen aning jag men om motorn va total renoverad skulle ja vara lite försiktigare med tanke på att delar behövs slitas in..
rätta mig om ja har fel, kan inget om wankel motorer men va bara en tanke

Man brukar väll säga typ 100 mil inkörning. Så det ska absolut inte vara några problem

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
6 augusti 2010 · 6 763 Inlägg

Rinnegan skrev:
Kul att det blickas framåt iaf. smile

Kan rekommendera en gammal MoPar färg som heter Plum Crazy. Riktigt snygg och inte så ofta att man ser den.

http://www.riverroadauto.com/100_1082.JPG

När vi änd pratar mopar färger så finns top banana åxo. Han pratade ju om gult tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
6 augusti 2010 · 1 570 Inlägg

camaro67 skrev:

Nomenia skrev:
trist med motor ras.. men efter 200 mil är de rekommenderat att skutta ut på bana och köra då?
har ingen aning jag men om motorn va total renoverad skulle ja vara lite försiktigare med tanke på att delar behövs slitas in..
rätta mig om ja har fel, kan inget om wankel motorer men va bara en tanke

Man brukar väll säga typ 100 mil inkörning. Så det ska absolut inte vara några problem

aaah men dåså big_smile som sagt kan inte wankel motorer men man kan alltid nappa åt sig lite info på nått sätt big_smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Anton-DekorTeknik
7 augusti 2010 · 964 Inlägg

ViiiC skrev:
jag har läst igenom denna tråd lite,  och jag kan bara inte låta detta gå... Mycket Tragiskt är det du varit med om tycker verkligen synd om dig....

Men MER tragiskt är det du skriver, Väldigt skamligt att du kan påstå vissa saker och smutskasta en person som du inte haft mycket alls med att göra! känner du folk som jobbar inom G-R eller känner du Gabi ? tror inte det va, verkar inte som det iaf?

Du skriver att en viss person sagt en del saker som inte stämmer heller!...

En hel del tragiska meningar i hela textrader jag läst, samt mycket som inte stämmer, Vill inte påstå att du ljuger för då vore det riktigt fult av mig ifrån min sida.
Men en jävla massa skitsnack och smutskastning ifrån din sida på Gabi som visat sig vara en duktig motorbyggare under de senaste åren.

Det finns en hel del du skrivier i dina texter som jag själv har slutligen kollat upp som inte stämmer alls!


Detta skrev du :

Motorn åkte då alltså in för totalrenovering efter det och förra ägaren betalade 22000kr
Pratade med G-R innan köpet och lät som motorn var totalrenoverad och INGET behövdes göras för att köra hårt
på bana med 500hk,


NEJ!

sanningen är att Gabi gjorde en STANDARD renovering på motorn vilket innebär att man bytt Packningar, Apextätningar mm... Han har aldrig påstått att motorn varit trimmad för 500hk, Den har varit Totalstandardrenoverad!... Han har inte bytt Gavlar inte heller rotorer han har inte...Lackat om bromsoken eller fälgarna heller vilket jag är Lika säker på till 100%



Detta skrev du också!

När denna bil köptes av förra ägen så hade motorn renoverats av en annan motorbyggare men tyvärr hade dom åkt omappat i
ca 1000mil av dom 2 första ägarna.
Kan inte vara säker dock så om någon av dom förra ägarna vet hur länge den kördes omappad säg till.
Dock så gick motorn sönder bara några mil efter bilen blivit mappad av G-R/Gabi.
Kom inte ens från örebro till linköping.


Nej Du kan som du själv skrev INTE vara säker Antonic!
Kan inte vara säker dock så om någon av dom förra ägarna vet hur länge den kördes omappad säg till.

En person som säljer en sak talar tyvär inte alltid sanning, det har jag själv åkt på vid andra bilköp på blocket!

Att du tar för givet det säljarn säger, " NÄMNER inga Namn". ägarna innan dig RÅKAT missa att säga vissa saker ska inte leda till att du, HASTIGT och tragiskt smutskastar en person som gjort ett jobb åt en kund.


Tyckte att denna tråd var väldigt spännande och väldigt Rolig.... att en till 7:a kom till världen med ett fett paket och mer hk under huven, Synd bara att det blev som det blev för dig...

Kan säga att du bör lära känna eller åtminstone träffa Gabi själv innan du skriver en hel del på nätet, om du nu är så himla säker på allt och står för det du skriver, så att säga!



DETTA SKREV DU OCKSÅ:

Nu har gabi tagit tillbaka att den är nyrenoverad utan bara lagad fast han fått 22000kr och sagt till förra ägaren och mig att den är nyrenoverad.
Alltså 3veckor efter tråden startat och inte kommenterat det innan?



Nu ljuger du igen,

jag har pratat med gabi och han har sagt, sedan dag 1 att den är standardrenoverad, jag körde packningarna till han själv!

Du borde bli en poet eller en sagoskrivare för du är ganska fantasifull och fick mig att tycka synd om dig! Därför var jag själv tvungen att ifrågasätta gabi lite granna.... Min egen bror

_____________________________________________________________________________

Bra att du skriver att det är din egen bror inte underligt att du rek G-R hahah
Vad har G-R orgnr? eller är det bara svartjobb nu för tiden wink
Roligt att du ljuger lika mycket som honom.

Jag pratade med honom i telefon innan jag köpte bilen och han berättade då för mig att ändå som behövdes göras i framtiden var att montera catchtank för att åka med 500hk på bana.
Han mappade den för 500hk så du menar att han är så sjukt dum i huvudet att han renoverar en motor och mappar den på 500hk och han vet att det inte kommer hålla???
Har papper på att han mappade den till 570hk första gången.

Lustigt att han skriver detta på wankelregistret:
motorn rasa och kunden ville få igång den omgående så ja rykte ur motorn och slog isär den, böt ut trasig apex!
filade bort kvarstående gytskägg och sedan plockade ihop motorn....
Motorn byggdes efter kundens låga budget, dvs enbart det som behövs för att få igång motorn och få körglädje
under sommaren för att i efterhand beställa en ny racemotor till efterkommande år (2010) med obegränsad budget!
/Gabi

Dvs ingen standardrenovering!!!! som du skrev.
Sedan att det fanns skador på motorn som hade funnits när han öppnade motorn som han missade
pga slarv eller okunnighet är ju också lite lustigt men du har säkert en bra förklaring där med.
Tror ni får prata ihop er du och din bror lite mera  hahaha




Gabi är ingen duktig motorbyggare eller mappare,
kolla runt hur mycket problem har med honom hur mycket han har lurat folk på.
Som sagt alla som är intresserad av åka till gabi PM mig jag har flera personer som blivit lurade som gärna kan dra sina historier
Kommer öppna bakdiffen han har monterat i min bil och hoppas verkligen det sitter en kaaz 2 diff i som han sa i telefon.

Senast redigerat av Antonicracing (7 augusti 2010)

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Anton-DekorTeknik
7 augusti 2010 · 964 Inlägg

ViiiC skrev:

Works skrev:

Antonicracing skrev:
Har nog pratat med alla wankelfantaster.
Bäst i sverige är han kanske inte men sjukt duktig tvivlar jag inte en sekund på.

Kommer troligtvis rulla upp dit för lite allt möjligt i framtiden.

Beklagar motorraset jag har just kanske rasat en turbo på min skyline så jag vet hur det känns min har just passerat 6500mil och jag har turboras med bara 0,8bar ladd...

Lycka till och hoppas den där kollen som total renoverade din snurra får sig en utskällning.
Mvh Danne

Varför passar du inte på att Skälla ut den där kollen själv? du som också! verkar känna till allt om denna motor eller denna situation. wink

Om du menar mig så är det jävligt svårt att ringa till någon med hemligt nummer hehe
Gabi har inte ens någon firma som heter g-r längre var väll 2007 som den upphörde????
Han verkar sälja damunderkläder nu hehe

Senast redigerat av Antonicracing (7 augusti 2010)

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Anton-DekorTeknik
7 augusti 2010 · 964 Inlägg

camaro67 skrev:

Rinnegan skrev:
Kul att det blickas framåt iaf. smile

Kan rekommendera en gammal MoPar färg som heter Plum Crazy. Riktigt snygg och inte så ofta att man ser den.

http://www.riverroadauto.com/100_1082.JPG

När vi änd pratar mopar färger så finns top banana åxo. Han pratade ju om gult tongue

Förhoppningsvis så ska jag kolla på färgproverna nästa vecka hehe

Men har du några bra bilder på top banana??

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Alex_halvordsson
7 augusti 2010 · 657 Inlägg

Här finner du massor av bilder med färgen Top banana
http://www.google.se/images?hl=sv&q … amp;tab=wi

Vassego.. smile

Men vore jag dig och ha en bil som man vill ska synasså varför inte löpa hela linan ut?
Jag tror att det svarta kolfibret skulle göra sig jävligt bra mot grön flake-lack
http://www.lordzofkustomz.com/paint%20jobs/P8060056.JPG

Svart och grönt gör sig jävligt bra ihop
http://www.stockisforsissies.com/ZZR8.jpg

Senast redigerat av Alex_halvordsson (7 augusti 2010)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
Rinnegan Malleus Malificarum
7 augusti 2010 · 2 401 Inlägg

Antonicracing skrev:
Förhoppningsvis så ska jag kolla på färgproverna nästa vecka hehe

Men har du några bra bilder på top banana??

http://www.topbanana.se/bilder/pl_dodge_challenger_006.jpg

Färgen är rätt läcker faktiskt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang