Letar efter ett bra bilschampo

tonimakaroni
24 juli 2010 · 747 Inlägg

Företaget ligger rätt nära där man bor så går ju att lösa det direkt med dom om inte annat, har du prövat Sanego's waxschampo också?

/ Toni Larsson
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
24 juli 2010 · 4 418 Inlägg

tonimakaroni skrev:
Företaget ligger rätt nära där man bor så går ju att lösa det direkt med dom om inte annat, har du prövat Sanego's waxschampo också?

Nej jag har ju inte det, men jag ska göra det framöver tänkte jag o jämföra big_smile

tonimakaroni
24 juli 2010 · 747 Inlägg

Återkom gärna vad du tycker om det smile !

/ Toni Larsson
Snutti CupraKillen
24 juli 2010 · 59 Inlägg

Jag använder meguiars lila bilschampoo. Snuskigt bra resultat om man rubbat å polerat å vaxat bilen med deras produkter å tvättar bilen minst en gång i veckan.

STREETRACING IS NOT A CRIME!
Just beacuse I drive a fixed-up car , doesn't mean I'm criminal!
Seat Ibiza Cupra "yoda edition" (1998)
2-D Faderator
24 juli 2010 · 637 Inlägg

Snutti skrev:
Jag använder meguiars lila bilschampoo . Snuskigt bra resultat om man rubbat å polerat å vaxat bilen med deras produkter å tvättar bilen minst en gång i veckan.

Japp Meguiars NXT-Serien med bl.a bilschampoo är snuskigt bra och de lucktar ju bara för gott wink Jag har hört om en som duschar sig själv med de medlet big_smile lol

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Otling
24 juli 2010 · 116 Inlägg

Tack för alla svar smile...

JonatanR
24 juli 2010 · 400 Inlägg

Meguiars 'gula' waxshampoo är även det underbart bra på en ordentligt putsad bil! (Doftar ännu bättre än det lila wink)

Räcker att man drar en gång med tvätthandsken/svamp vad man nu använder så är det rent. Och torkar fint efteråt också, blir väldigt lite fläckar.. (om man är av den latare varianten som inte orkar/hinner köra med sämskskinn..)

Rekommenderas starkt!

Mvh. Jonatan

Senast redigerat av JonatanR (24 juli 2010)

viccoA
24 juli 2010 · 3 109 Inlägg

Jill skrev:
Har hittat en ny favorit idag, vet att jag är sent ute att upptäcka detta schampo som är en favorit hos väldigt många, Allbrite Cherryfoam

Suveränt att köra cherryn med foamgun!

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 juli 2010 · 4 418 Inlägg

viccoA skrev:

Jill skrev:
Har hittat en ny favorit idag, vet att jag är sent ute att upptäcka detta schampo som är en favorit hos väldigt många, Allbrite Cherryfoam

Suveränt att köra cherryn med foamgun!

Kan tänka mog det! big_smile

mARTO
27 juli 2010 · 17 Inlägg

Kör också Meguiar's produkter. Helnöjd!

Jolle
3 augusti 2010 · 95 Inlägg

Provade nått nytt idag  Allbrite Cherryfoam kan säga att de var riktigt bra smile

NiKeMaN Entreprenör
3 augusti 2010 · 1 286 Inlägg

Albriute Cherryfoam är riktigt bra om man känner att man har en skitig bil som behöver rengöras ordentligt EFTER att man avfettat bilen.

Annars rekommenderar jag Sanego Waxschampoo som är riktigt go att använda. Ger ett bra glans i lacken och en riktigt bra avrinning!

// Niklas Johansson
TheWraith Putsnisse
7 augusti 2010 · 53 Inlägg

Kan nämna att Zymöl och Swiss Wax gör riktigt bra bilschampo!

Excellence without equal.
Volvo C30R "Banbilen" (2008)
Volvo S80 "3.2" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang