8 augusti 2010
Trådstartare
Ska ev. skaffa mig en Mazda MX-5 (a.k.a. Miata) som sommarbil men funderar lite över hur mycket man ska bjuda såhär på höstkanten. Jag har möjlighet att stuva undan den hos brorsan över vintern så den biten löser sig lätt. Jag har riktat in mig på NA-modellen från -94 och framåt (större motor, bättre bromsar) eller en tidig NB-modell, dvs 98-99. Visst skulle en senare NB också passa men då verkar priserna sticka iväg ytterligare tusenlappar. De absolut billigaste på Blocket verkar starta kring 40k och det tycker jag verkar ganska dyrt för 15 år gamla bilar som gått närmare tjugo tusen mil. Många av dem dessutom importbilar - något som fortfarande drar ner andrahandsvärdet något.
Min eg. fråga är alltså hur ni som köpt/sålt miator uppfattar prisnivån på Blocket gentemot vad man faktiskt bör ge. Speciellt som säsongen för cab är halvt över.
=
En uppdatering, bilpriser.se verkar värdera en importerad -95:a med 19k mil mellan 31k och 36k vid privatköp. Samma bilar finns ute till salu för 50k. Men det är då annonser där bilarna ännu är osålda.
Senast redigerat av hakro807 (8 augusti 2010)