Behöver hjälp av några från GBG att hitta regskyltar.

daaanyy
11 augusti 2010 · 670 Inlägg

Nu har bägaren runnit över!

I Februari började det droppa in felparkeringsavgifter från Göteborgstrakten (främst Angered) på en bil som jag hade som reservdelsbil. Dvs bilen har under året EJ BEFUNNIT sig i GBG-trakten.
Troligtvis är regskyltarna kopierade och sitter på en mörk saab (samma som min bil var).
Har under året droppat in en flock parkeringsböter (typ 2-3st i månaden). Har inte varit några bekymmer innan eftersom parkeringsföretagen varit hyffsat hjälpsamma. Har suttit ett x antal gånger i tele med dem och polisen.

I veckan trillade det dock in böter från transportstyrelsen. Dem KRÄVER att jag betalar annars blir det extraavgifter och sedan kronofogden. Jag vägrar givetvis. Fan ska jag behöva betala för att någon mupp åker runt med ett regnr som kan härledas till mig.

Den 25:e denna månaden kommer jag åka upp och själv försöka leta lite efter skyltarna. Vet hyffsat vilka gator bilen brukar finnas på. Sedan kommer jag rycka plåtarna och därefter jävlas tillbaka lite.

Hade man kunnat få lite sökhjälp under denna dag hade det varit GULDVÄRT!!! Trött på dessa böter nu.

Skulle någon vara intresserad av att hjälpa mig så langa iväg ett PM.

Skulle någon se en mörk saab med regnr GLH487 så ryck plåtarna om ni har stake till det....akta det kan vara galna muppar wink Annars skicka mig ett PM, så vet jag att den rullar kvar.

Bilen är nu skrotad och bör inte vara mitt bekymmer längre men är så jävla trött på dem för dessa sista böterna kostar mig nästan 2000:- så nu jävlar...

Mvh Daaanyy
Dubs I got Dubs!
11 augusti 2010 · 2 423 Inlägg

Du skulle anmält dom stulna från första början.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
daaanyy
11 augusti 2010 · 670 Inlägg

Dubs skrev:
Du skulle anmält dom stulna från första början.

Glömde kanske skriva det, dem är anmälda stulna sedan början av året! Verkar dock transportstyrelsen skita i

Mvh Daaanyy
te_wik Forummoderator
11 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Konstigt, när du skrotar en bil ska du ju skicka in regskyltarna. Antar att du gjort det och kopian/orna har gjorts innan det?

Då borde ju t.om transportstyrelsen fatta att något inte stämmer.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
940_44
11 augusti 2010 · 850 Inlägg

var i gbg rullar den? jag kan ha koll uppe i angered för bor ju där så!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
daaanyy
11 augusti 2010 · 670 Inlägg

te_wik skrev:
Konstigt, när du skrotar en bil ska du ju skicka in regskyltarna. Antar att du gjort det och kopian/orna har gjorts innan det?

Då borde ju t.om transportstyrelsen fatta att något inte stämmer.



Mvh Tommy

Såhär är det...I Januari ringde jag och stöldanmälde. Saknades en regskylt. Sen har böterna trillar in med jämnt flöde. De sista är daterade i Juni månad. Skrotade bilen förra månaden. Transportstyrelsen anser att jag ska betala böterna sen får polisen dra igång en utredning. Polisen säger till mig att inte betala. Sen blir jag bara runtskickad.
De övriga böterna under året har inte kommit från transportstyrelsen utan från andra bolag. Dem har det inte varit NÅGRA bekymmer med eftersom det låg en anmälan på skyltarna. Bara transportstyrelsen som inte begriper och kräver mig att betala och sedan dra igång en utredning. Vilket känns surt som fan för dem pengarna lär man ju inte se på ett bra tag då jag tror polisen har vettigare saker för sig än att utredea mina skyltar.

Hade bara varit kul att jävlas med den som jävlats med mig ett helt år. Kommer iaf köra upp och lägga några timmar runt de gatorna jag fått felparkeringsavgifter ifrån. Hittar jag bilen så ska jag bogsera skiten ner i kanalen

Mvh Daaanyy
te_wik Forummoderator
11 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Tyvärr är det ju så att vill du inte ha betalningsanmärkningar så är det bäst att betala, sen i efterhand överklaga.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
daaanyy
11 augusti 2010 · 670 Inlägg

Efter blivit skickad runt bland 7st personer med olika befattningar inom polisen blev resultatet: kräva att transportstyrelsen skriftligen intygar att böterna skall betalas trots skyltarna är anmälda stulna och sedan skaffa advokat! Kul det här. Har ju inget bättre för mig än att hålla på med detta.....

Mvh Daaanyy
Journeyman2
11 augusti 2010 · 373 Inlägg

Lyd mitt råd!Betala böterna fast det tar i och luktar apa=)

Advokat?Nja, men du kan ju alltid rådfråga ngn där du bor.Man kan få hjälp med tvister genom försäkringsbolag..lycka till!
En prick är inte värt tänk på familjen (sonen /hunden,mm)

''Hugin-Hachiko''
Mk-supra
11 augusti 2010 · 91 Inlägg

Hitta idioten med dina plåtar och bänn upp skitet, han har säkert ingen försäkring på bilen därför använder han dina plåtar också smile SEEEEN ringer man polisen smile

Toyota Supra MKIV "White Beauty" (1995)
MeepMeep Finraggare
14 augusti 2010 · 2 381 Inlägg

Problemet är att om du betalar har du accepterat fodran..

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
gamlingen
14 augusti 2010 · 5 198 Inlägg

men,,,, vad har transportstyrelsen med p.bot att göra ? de skriver inte ut sådana,, det är ju det bolaget som skriver ut boten som ska ha betalt,, inte transportstyrelsen. En räkning som är felaktig skall man bestrida,ej betala,betalas den så är fodran godkänd.

Senast redigerat av gamlingen (14 augusti 2010)

jimbon
14 augusti 2010 · 711 Inlägg

Hoppas du hittar bilen och gör nått skoj smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang