2795
Sök

Ang bilförsäkring!

164 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Tjena! Köpte mig en 740 härom månaden och har haft den på mig men försäkringen är LITE dyr 1500 i månaden.... Så tänkte ställa över den på farsan och måste juh då sälja den!
Men nu kommer min mamma o säger att försäkrningsbolaget aldrig kommer tillåta det och tillåta honom att göra en trafikförsäkring! Tänkte nu kolla med er fall ni har några egna erfarenheter??
mvh mattias

7 281 Inlägg
15 augusti 2010
Har du kollat med andra f-bolag?

152 Inlägg
15 augusti 2010
byt försäkringsbolag. kolla runt lite. finns hur många som helst. och kan du inte säga upp din nuvarande försäkring för att teckna en ny så ställ av bilen imån kväll och ställ på den på tisdags morgon igen och ring o försäkra bilen hos den nya=)

164 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Ahh, blir avsevärt mycket billigare att ha den på far så att ha försäkringen på mig är nog inget alternativ!

152 Inlägg
15 augusti 2010
mattiaaas skrev:
Ahh, blir avsevärt mycket billigare att ha den på far så att ha försäkringen på mig är nog inget alternativ!

hur gammal e du?

PÅ mig när ja va 19 så kostade en 740  ca400kr i månaden hos atava.se

164 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Ska kolla in det!
Tack så mycket för tipset!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 augusti 2010
e man 18 med nytaget körkort e det dyrt...

KHRacing
15 augusti 2010
Försäkringsbolagen i Sverige får INTE neka dig en försäkrning om du vill ha den i deras bolag.

Dock kan just de sätta en mkt hög premie för att de ej vill ha dig som kund.

Sälja bilen till fassan?  finns ingen lag på att man skall ha kvitto, be din farsa ge dig 20kr så har du sålt bi8len lagligt när du skriver över den på han.
Sedan kan han meddela f-bolaget att ni hdelar på fordonetom han anser det lämpligt.

Sök