2251
Sök

Felsökning av en Volvo 740 B230F

34 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Har ett problem med min 740. Det är en 87:a B230F med det gamla 2.2 jetronic systemet. den startar och går som den ska ibland men, den kan dö ibland när man lekkör den på låga växlar  och då "skakar" hela motorn och man får pump gasa så att den håller sig igång o man får vänta tills den svarar som vanligt igen, stämplar man fullt blöddrar den och dör, detta kan ske även när man ska starta och köra iväg från parkerat läge och kör som vanligt.

Den har haft det här problemet tidigare men då böt man tändkablar, rotor och fördelarlock, vet inte hur länge sen men ska kolla upp det.

Har bytt: Relä till bränslepumpen, Tändstift eyquem, rengjort spjällhuset, tändmodul men det är köpt på biltema för att prisskillnaden är 500:-.

Det är som att den lägger av nånstans och jag har ingen aning varför den gör det.

Nån som kan hjälpa mig med flera lösningar, tips eller råd?.

Sen så drar den glykol med, finns inga synliga läckage, har märkt att avgaserna är vita i början vilket brukar tyda på att topplocks packningen är dålig men jag undrar om någon har något annat bra tips till varför den drar glykol som kostar mindre och är enklare att åtgärda, bytte lock på behållaren för att om det kanske kunde va det men det gav inget resultat.
Senast redigerat av Adde129 (19 augusti 2010)

270 Inlägg
19 augusti 2010
Är nog precis som du säger att Topplockspackningen är gången

Sök