Sätta i ett till baksäte i 745a eller dyl. kombi bil?

Emilpfoshizzle
18 augusti 2010 · 58 Inlägg

Hej, jag har blivit lite intresserad av att sätta i ett till baksäte i en 745a, alltså så att de blir 2 baksäten, fast ett i skuffen.

Är det nån som vet om det är möjligt att få igenom det? och isåfall om det räcker med regbes?

Svetsar man bälten och dyl ordentligt så tycker jag inte det borde vara nån omöjlighet, nån som vet?

Just ett baksäte behöver det inte vara, skulle kunna funka med 2 framsäten eller nåt..men ni förstår principen..

Volvo 740 Cab "Gråtn Edition" (1988)
jok3 Lastbilsschaffis
18 augusti 2010 · 886 Inlägg

Det finns väl färdiga lösningar för det genom att byta ut golvskivan mot ett bakåtvänt säte. Dem ska väl bara vara att slänga i utan att regga om. Rätta mig om jag har fel. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Mickius
18 augusti 2010 · 4 670 Inlägg

jok3 skrev:
Det finns väl färdiga lösningar för det genom att byta ut golvskivan mot ett bakåtvänt säte. Dem ska väl bara vara att slänga i utan att regga om. Rätta mig om jag har fel. Jocke

Satt ett sådant i min 745 o det sänktes ner under skivan så man såg det inte när det var nerfällt.

Emilpfoshizzle
18 augusti 2010 · 58 Inlägg

Okej, tack för svaren!

Var det lagligt att sitta där under färd också?

Finns det nån som har en bild på hur det ser ut i uppfällt läge?

Volvo 740 Cab "Gråtn Edition" (1988)
joakim89
18 augusti 2010 · 1 265 Inlägg

de är för folk upp till 30 eller 40kg minns inte riktigt

__hogberg__
18 augusti 2010 · 1 161 Inlägg

Farsan hade sånt i en 245:a när jag var liten.. Vi små snorungar satt där jämt så det ska vara lagligt.,. Men det kan vara som joakim89 säger att det är viktbegränsat men tror inte det är så lågt som 30 - 40kg..

joakim89
19 augusti 2010 · 1 265 Inlägg

__hogberg__ skrev:
Farsan hade sånt i en 245:a när jag var liten.. Vi små snorungar satt där jämt så det ska vara lagligt.,. Men det kan vara som joakim89 säger att det är viktbegränsat men tror inte det är så lågt som 30 - 40kg..

kanske var 50kg länge sen jag läst bruksanvisning till en sådan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang