4687
Sök

funderingar kring anmärkningar kring bil på KVD, Är detta något allvarligt?(

8 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Jag tänkte buda på en bil på KVD:S auktioner men har fasnat lite för detta och vet inte va det betyder eller om det är något allvarligt fel?

Står så här:

Övriga anm/noteringar: Oljesöl finns. Slår i bakvagnen. Något mjuka stötdämpare. Färdbroms bromsskiva bak, båda sidor rostangrepp/liten anliggningsyta.

oljesöl finns? vad betyder det? sen slår i bakvagnen? är det några allvarliga fel som måste åtgärdas direkt?

2 858 Inlägg
21 augusti 2010
fundersam skrev:
Hej!

Jag tänkte buda på en bil på KVD:S auktioner men har fasnat lite för detta och vet inte va det betyder eller om det är något allvarligt fel?

Står så här:

Övriga anm/noteringar: Oljesöl finns. Slår i bakvagnen. Något mjuka stötdämpare. Färdbroms bromsskiva bak, båda sidor rostangrepp/liten anliggningsyta.

oljesöl finns? vad betyder det? sen slår i bakvagnen? är det några allvarliga fel som måste åtgärdas direkt?

Vad är det för bilmärke och modell, årsmodell?

5 198 Inlägg
21 augusti 2010
Oljesöl innebär väl att det läker olja,, slår i bakvagnen,, är väl oftast nån bussning som glappar..eller möjligen dämparna.

3 259 Inlägg
21 augusti 2010
Om du är såpass osäker på dessa småsaker så kanske inte ett repobjekt är något för dig? eller är jag fel ute?

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

8 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
VW Golf IV 1.6 -02 14150 mil

Har hört att kvd är ganska petiga och skriver ner allt dom ser, tänkte om detta va något ''stort problem'' om man nu skulle ge ett bud på denna bil.

Välservad bruksbil som fungerar utan bra i motor och växellåda. Inga väsentliga anmärkningar.

Väsentliga anm/fel: Inga väsentliga tekniska anmärkningar.

Motor N Normalt/bra skick
Växellåda N Normalt/bra skick

även läst lite om folk som köpt bilar som haft just ''oljesöl'' men då va alla saabar som just hade en ''oljesöl'' från kvd, och igentligt dom så funka bilen fint fint och ibland var det inte ens än oljesöl, bara lite olja här o var?

vad tycker ni? en fungerande bra bruksbil eller kommer det bli problem om man köper bilen?
Senast redigerat av fundersam (21 augusti 2010)

jorgen72
21 augusti 2010
fundersam skrev:
VW Golf IV 1.6 -02 14150 mil

Har hört att kvd är ganska petiga och skriver ner allt dom ser, tänkte om detta va något ''stort problem'' om man nu skulle ge ett bud på denna bil.

Välservad bruksbil som fungerar utan bra i motor och växellåda. Inga väsentliga anmärkningar.

Väsentliga anm/fel: Inga väsentliga tekniska anmärkningar.

Motor N Normalt/bra skick
Växellåda N Normalt/bra skick

även läst lite om folk som köpt bilar som haft just ''oljesöl'' men då va alla saabar som just hade en ''oljesöl'' från kvd, och igentligt dom så funka bilen fint fint och ibland var det inte ens än oljesöl, bara lite olja här o var?

vad tycker ni? en fungerande bra bruksbil eller kommer det bli problem om man köper bilen?

Oftast är det ju lite o göra på bilar man köper på kvd o det är ju också därför det brukar bli billigare men kan du gör lite själv så kan du göra fynd

8 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Så det är ingen bra bruksbil om man köper den??  kan själv inte så mycket om bilar men känner en som säkert kan hjälpa mig att laga ''oljesölen'' och bussningen? är det kostsamt att göra det på en vanlig verkstad där man får betala fullt pris ? eller är det 2 små saker detta? då det står att den är en välservad fungerande bruksbil så trodde jag det var något bagatell grej med öljesölen samt bussningen.

tacksam för svar!
Senast redigerat av fundersam (21 augusti 2010)

jorgen72
21 augusti 2010
fundersam skrev:
Så det är ingen bra bruksbil om man köper den??  kan själv inte så mycket om bilar men känner en som säkert kan hjälpa mig att laga ''oljesölen'' och bussningen? är det kostsamt att göra det på en vanlig verkstad där man får betala fullt pris ? eller är det 2 små saker detta? då det står att den är en välservad fungerande bruksbil så trodde jag det var något bagatell grej med öljesölen samt bussningen.

tacksam för svar!

Det är ju inga allvarliga fel så det kan ju ändå va ett bra köp o kvd är väldigt noga när dom kollar bilar

8 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Jo det är sant, någon som vet vad det skulle kosta att byta bussningarna samt fixa oljesölen? är det en stor summa?

rent generellt inget ''exakt pris'' vilken prisklass hamnar man på? 1000-3000?

jorgen72
21 augusti 2010
Vad hade du tänkt o ge för bilen

Sök