4803
Sök

Dodge Charger 2006 eller senare?

2 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
Jag är bilintresserad men inte bilkunnig. Jag är ute och letar efter en bra bil på en kostnad under 200.000kr och jag hoppas på att hitta en Dodge Charger framöver när jag sålt den jag har nu.

Men eftersom jag inte är kunnig på bilar så måste jag fråga. Någon som vet kända fel på denna bil som jag borde leta efter när jag tittar på den? Någon som kan ge mig en "normal" kortfattad recension på hur den är att köra. Är den lika rolig och skön som den ser ut? Jag kör mest för det är roligt och gärna längre sträckor på mellan 10 och 40 mil och på alla möjliga underlag.

Medveten om att den inte är den bensinsnålaste av alla bilar men är allt annat som jag föreställer mig att det är så är det ju värt det.

Jag är ju inte ute efter en SRT8, R/T på sin höjd. Vill inte ha en bil som sticker ut så mycket men ändå något som är annorlunda och som man känner sig lite stolt över att köra. Förstår ni vad jag menar? smile Har alltid diggat amerikanska muskelbilar just för den anledningen, de skiner inte över hela gatan när man kommer körandes, men man vet att det finns en best under huven som man kan släppa loss när man vill.

Men som sagt så är jag inte bilkunnig nog för att hantera de äldre skönare modellerna och Dodge Charger av den nya sorten är den snyggaste moderna bilen jag sett.

Om ni tycker den är kass? Varför? Har ni förslag på en annan sedan av liknande stil, kraft och som är mycket roligare att köra?

Tack för all hjälp jag får! Känns som jag dras ner i fördärvet här med detta stora utbud och inget tilltalar mig så mycket som Chargern, fast jag inte ens suttit i den. smile
Senast redigerat av diaz_k (16 augusti 2010)

Finraggare
2 381 Inlägg
17 augusti 2010
Well, skall du köpa r/t kan du ju lika gärna köpa srt8 smile Men iofs, r/t har ju MDS så du sparar någon krona i soppa. LX-plattformen som den är byggd på (min med) torkar drivaxeldamasker på (måste byta drivaxlar...)

Kolla också att den är åtgärdad enligt Recall ID # 08V583000 - som har med automatlådan att göra,  kör bilen varm (jättevarm) och återgå till normal körning och kolla tempen då orginaltermostaten tenderar att fastna. Kolla att tanklocket går på ordentligt (om den inte gör det lyser motorlampan).

Och nej det är inte fel på bilen om den fastnar i 2ans växel, det är limp mode för du har kört för höga varv för länge:)

I love being a nobody - because nobody is perfect.

3 148 Inlägg
17 augusti 2010
kameramannen skrev:
Och nej det är inte fel på bilen om den fastnar i 2ans växel, det är limp mode för du har kört för höga varv för länge:)

Låter som en riktig muskelbil, man kan gasa men bara litegrann annars går den i nödprogram hmm

Finraggare
2 381 Inlägg
17 augusti 2010
Nej nej, så fort går det inte, men bränner du runt en timme i tvåan så går den i limpmode smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

2 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Ah, det låter som bra grejer att kolla vid köp. Tack! Är det värt att köpa en billigare Charger som gått över 10k mil eller är det bara att kasta pengarna i sjön?

Sök