4679
Sök

Billigt framruta till en 740 års 1990??

Team Lawless Racing
169 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare undrar var man kan få tag i en billigt framruta till en 740 GLT antar att det är samma ruta till alla 740?

Nån som vet vart dom säljer eller byter rutan BILLIGT!??

MVH: Jimmy

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

Pim_Pim
25 augusti 2010
du kan ta en halvförsäkring och "råka" ta sönder framrutan lite. så lämnar du bara in den o du behöver bara betala för självrisk.. eller så åker du till nån skrot o köper dig en ruta och byter själv om du kan.

Team Lawless Racing
169 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
okej okej. nja har ingen försäkring på bilen det är avställd och obesiktiad ingen ide att ställa på bilen när den ska stå i garaget och byggas på! hehe vad kan en ruta kosta på skroten då? en 5hundring eller?

har en till fråga på samma gång!

En topplockpackning vart kan jag hitta en sån till en 16 ventilare  för en billigt peng!?

MVH JIMMY

Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

Pim_Pim
25 augusti 2010
Ja den lär nog kosta runt 500kr kan jag tänka mig, beror på vilken skrot det är och om man ska ha en demonterad eller ta bort själv så att säga..
Hmm en billig topplockspackning, jag skulle gå in på mekonomen och köpa mig en.
Har köpt på andra ställen för mindre än halva priset och då har det varit extremt dålig passform..
Senast redigerat av Pim_Pim (25 augusti 2010)

326 Inlägg
25 augusti 2010
folkraceshoppen.se lär väl ha bra priser på packningar. jag bytte min ruta för 1700kr. rutan gick på 1000kr fick 400 billigare än vad den kostade igentligen, sen jobbet lämna jag in den på för 500kr. demontera inte en ruta från skroten. dom är limmade så dom spricker bara när du tar lös den. tvivlar på att skroten har en hel ruta att sälja. jag hitta min ruta på blocket.se iaf och lämnade in hos en glasmästare för jobbet. tar ca 30min för dom att byta.

Team Lawless Racing
169 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Läste runt lite på lite forums.. där stod det att rutorna på 740 inte va limmade :S
men tar man det försiktigt så borde det gå att demontera en ruta från skroten. känns som det är värt ett försök iaf.

Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

326 Inlägg
25 augusti 2010
jo dom är limmade, ja de är väl bara testa, gör de innefrån bilen isf om du ska skära bort limmet. bara ta bort lite inredning så.

SÄNK MER!
389 Inlägg
25 augusti 2010
går att "såga" bort limmet från rutan med smal tråd av stål

Sök