4704
Sök

Ang: Fälgcentrum

508 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Hej !

Har idag monterat dit nya fälgar med däck och vart fundersam över om det verkligen ska vara som det är.

Det är så att själva centrumet på fälgen är större än själva centrumet där man sätter däcket , dom däcken jag hade innan passade perfekt så dom skjuter man ju in på centrumet där man sätter däcket.

Det känns ju lustigt att ha det som det är nu med inget mot centrumet på fälgen .

På ena däcket satt det som en plast ring i centrumet så då tänkte jag att det ska nog sitta så för inte hjälper en plast bit mycket att avlasta fälg bultarna utan plast biten är till för att det ska bli lättare att få dit däcket för alla andra där det inte fans plastbut fick man ju hålla upp däcket och skruva in en bult och sen passa in övriga hål  sen skruva i dom andra bultarna.

Ska det vara som det är eller ska man köpa något att lägga i fälg centrumet ej plast utan så man får bort lite tryck på fälg bultarna ?

Jag hade 14 tum innan och nu vart det 16 tum om det har någon betydelse.
Och bilen det gäller är en Golf 2 GTI 16V -86 .

Hoppas ni förstår vad jag menar smile

Alla svar uppskattas.

333 Inlägg
26 augusti 2010
Om jag förstår dig rätt så är centrumet på fälgen större än på navet?
Isåfall får du skaffa navringar i rätt storlek. ta med ett av hjulen till en däckfirma och fråga efter navring till den fälgen och din bil.
Jag hade inte vågat köra bilen med dom hjulen på, utan navringar. Själva bultarna är inte det som ska hålla uppe bilen på fälgarna, de finns där för att hålla kvar fälgen på centrumringen.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
27 augusti 2010
du ska definitivt skaffa centreringsringar till fälgarna

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

508 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Jag misstänkte att det inte var rätt.

Får ta och jag skaffa ett par sånna då .

Körde bara en kort sväng för att se att det inte tog i skärmkanterna ner till macken och kolla luften i däcken.

Vad kan 4 st centrumringar kosta ?

Tack för svaren smile

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
27 augusti 2010
150kr kanske

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Sök