Hjälp med Garret turbo

-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

Var hittar jag grejor som passar där? Till in-lopp och ut-lopp. Eller de måste jag bygga själv?

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=986816

Tack!

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
insane_1 Min dröm, din vardag.
30 augusti 2010 · 641 Inlägg

Till utloppet passar originalkröken från din s13, inloppsadapter finns bla. på airtune.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Aerodynamik ...
30 augusti 2010 · 7 120 Inlägg

Packning finns på Nissan!

-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

Tackar smile

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

Alltså jag menar inlopp där luftfiltret ska sitta och utlopp där Ic ska kopplas.

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
Aerodynamik ...
30 augusti 2010 · 7 120 Inlägg

Du ska ha en sån här.. Dock måste du ha en packning mellan den och inloppet om inte det medföljer. tongue

http://www.airtune.se/product_info.php? … -2-5-.html

Till wastegate, finns ju ingen nippel på kompressorhuset på T28an smile

http://www.airtune.se/product_info.php? … apter.html

-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

Tack för svaret.
Men till utloppet då?

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
Aerodynamik ...
30 augusti 2010 · 7 120 Inlägg

Där ska du ha originalböj från antingen S13 eller S14.. Båda passar

-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

insane_1 skrev:
Till utloppet passar originalkröken från din s13, inloppsadapter finns bla. på airtune.

Jag har ingen sån krök till utloppet vart kan man hitta en sån?

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

Turbon är en Gt2560r om ni behöver veta det

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
Aerodynamik ...
30 augusti 2010 · 7 120 Inlägg

-Pade- skrev:

insane_1 skrev:
Till utloppet passar originalkröken från din s13, inloppsadapter finns bla. på airtune.

Jag har ingen sån krök till utloppet vart kan man hitta en sån?

www.nogs.se/forum eller hos Nissan. Finns alltid någon som har någon liggandes på nogs!

-Pade-
30 augusti 2010 · 56 Inlägg

Okej tack smile

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
-Brink-
30 augusti 2010 · 378 Inlägg

Någon här som kanske har ägt/äger en GT2560R?
Är en polare till -Pade- och jag hjälper till lite med hans s13.
De vi inte förstår heller är att, som vi fattar det, så är turbon både vatten och oljekyld. Men där finns bara 3 "hål" i turbo. Ett av hålen är ju till oljereturen. Sen sitter där två på ovansidan. Någon som kan förklara?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
Aerodynamik ...
30 augusti 2010 · 7 120 Inlägg

-Brink- skrev:
Någon här som kanske har ägt/äger en GT2560R?
Är en polare till -Pade- och jag hjälper till lite med hans s13.
De vi inte förstår heller är att, som vi fattar det, så är turbon både vatten och oljekyld. Men där finns bara 3 "hål" i turbo. Ett av hålen är ju till oljereturen. Sen sitter där två på ovansidan. Någon som kan förklara?

Det översta hålet är olja- in sen är de två hålen på sidorna passage för vattnet. Det hålet längst ner som inte har gängor är oljereturen.

Finns mycket att läsa på nogs forumet wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang