3802
Sök

Skadligt att ställa upp chippet max?!

192 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
har ett trevligt ställbart chip i min bil,de e uppställt på näst högst, han ja köpte de av sa att de inte va nån idé att köra upp de på max för att bilen bara sotade...undrar om detta tar skada eller nått liknande...får man ut nått extra om man pillar upp de sista eller blir de bara massa häftig rök?!cool
chippet e ett tyskt märkt,rätt billigt. kommer dock inte på va de heter nu..nått me autoteck eller nått....:S kom gärna me förslag^^

fireice_88@hotmail.com

Refined
1 770 Inlägg
30 augusti 2010
Inget att be för, bara till att ställa upp!

192 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
fan ja som hade funderingar att sälla ner den för tycker den e för töstig^^  aja får la offra mig kanske..

fireice_88@hotmail.com

245 Inlägg
30 augusti 2010
__Linus__ skrev:
fan ja som hade funderingar att sälla ner den för tycker den e för töstig^^  aja får la offra mig kanske..

Den blir inte mindre törstig för att du ställer ner den. Gasa mindre istället om du tkr den drar mkt

S.v.r

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
30 augusti 2010
Låter ju som att du har en s.k trimbox? alltså inget chip?

Four rings to rule them all!

192 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Danne_gg skrev:
Låter ju som att du har en s.k trimbox? alltså inget chip?

jo de stämmer de du säger..de e en box..

fireice_88@hotmail.com

246 Inlägg
2 september 2010
Rent spontant känns det inte som att dom säljer en grej som förstör motorn. Min KCR-box har vart fullt påställd i dryga 7000 mil och bilen har gått 29000 mil nu..

192 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
westlife skrev:
Rent spontant känns det inte som att dom säljer en grej som förstör motorn. Min KCR-box har vart fullt påställd i dryga 7000 mil och bilen har gått 29000 mil nu..

detta e ingen kcrbox...billigare variant..men ska la inte förstöra ändå;P tror ni man kan klämma ut nån extra märkvärd ponny om man ställer upp ett steg då?

fireice_88@hotmail.com

2 266 Inlägg
2 september 2010
Jag bromsad min s70 diesel till 176 hk vid max uppställd box precis så den skulle ställa om pumpen så bilen misstände på tomgång, sen vred vi ner den till hälften ungefär och då vart de bara 159 hk. De som kan hända är att huvudsäkringen går men då ska man lyckas. har då jag aldrig gjort iallafall. fullt ös medvetlös du vet ps du vet att de är kul med box därför drar den mer fast de går över när du blivit van effekten ds wink

svetsdiff !!!

192 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
AUTOTECHNIK Saretz
asa eco cr
heter boxen...*får ej användas på allmän väg* läste ja nån stans på nån tysk sida.. tongue vred upp de te max förut..verkar gå fint..smile nu ska vi ut å leka ikväll...^^ ~200hk/400Nm smile

fireice_88@hotmail.com

Sök