4978
Sök

Ska sälja min bil, den är avställd. Tjänar jag på att ställa på den innan annons? dvs betala skatten själv.

731 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Som sagt, ska sälja bmwn av det simpla skälet att jag vill ha en m3a 3.0. Min bil har vart avställd exakt en månad nu och undrar om jag ska ställa på den och sen sälja eller sälja den som avställd.

Tänkte om den är avställd kanske det inte är allt för roligt att låta någon ta en sväng med den i området med tanke på att den är oförsäkrad då.

Men rent pengamässigt tjänar jag något på att ställa på den? Mer lättsåld?

Är du intresserad ? Skicka pm.

Mvh Hardrox

4 005 Inlägg
12 september 2010
Självklart blir det enklare om en bil redan är påställd när man köper den, därmed kan man betala mer för det.

Om du inte tror att bilen blir såld snabbt så kan du ställa av den, för att sedan när den blir såld ställa på den med e-legitimationen och betala skatten. Skriv isåfall in det i köpekontrakten. Jag har gjort så flera gånger och ingen köpare har klagat.

Men visst. Att bilen är påställd, skattad, försäkrad är ett bra säljargument som mycket väl kan leda till ökad inkomst.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 september 2010
alltid lättare att sälja bilar turn key.. om nått strular som skatt eller bes så blir bilen som bekant massor med lappar billigare.

2slow

731 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Misstänkte det.. Antar att jag får pröjsa skatten och sälja efter det. Är det något alternativ att vänta vintern ut och sälja inför säsongen ? Har värmegarage där den redan står nu, tar ingen onödig plats för mig egentligen. Är det bättre att sälja den efter vintern eller ska man betala skatten och försöka sälja nu? Tvekar inte att jag får den såld, men priset är avgörande.

Trucker
2 710 Inlägg
12 september 2010
Om den nu ej tar plats så tycker jag inte att du borde försöka sälja den nu innan vintern..
Ställer på den så kommer det stå i TS sida "i trafik sedan...", o då kan många få för sig att du ägt den i säg 1 månad och ställer sig frågan varför du säljer den så fort.

Är du i behov av pengarna så lägger du in den obes oskatt o skriver te.x. "bilen används inte och därför ej i trafik, säljes skattad och besiktad, enligt ök." Eller så låter du vara o lägger ut den inför sommaren -11 smile

Fart missbrukare

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
12 september 2010
En coupe i fint skick som inte är en direkt "vinterbil" är nog vettigare att sälja på våren. Bilar runt 10k som är bes och skattade är däremot "hetare" på hösten då många söker vinterbil att åka med när deras pärla står i garage.

/Mattias

731 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Kanske borde vänta då, besiktad är den till 2011 juni. Väntar nog då lika bra. Står redan på pallbockar i garaget redo för en lång vintervila. Har inget behov av pengarna nu, har redan min vinterbil och pengarna från bmwn ska gå till en m3a till nästa säsong.

Sök