Är din pärla avställd

Andreas_8705
15 november 2006 · 4 Inlägg

Har du ställt av din bil? Vad är det för en bil? bilder? varför ställer du av? Vad har du att åka med på vintern? Bil buss?

Då börjar jag denna tråden då big_smile
Jag har ställt av min bil, det är en Bmw 328Ci-99 bilder http://www.garaget.org/?car=35957. Jag ställde av för 1) jag hade inga vinterdäck, var tvungen att ha 16" och däck och fälg av vintertyp kostar runt 8k> 2)Sen anser jag det är dumt att köra en så pass fin bil på vintern, första vintern med bakhjulsdrift dessutom. Så jag tog mitt förnuft till fånga och beslöt mig för att låta bettan så i trygghet under vintern smile

Jag åker min första bil en Audi A4 1,8T-95 nu på vintern. Den är dessutom till salu. Beslöt mig för att köpa bilen BMW innan jag sålt Audin just för att kunna få en åktur, och skulle jag få sålt Audin så skulle jag åka med farsans bil. Men som det ser ut just nu så har jag Audin kvar, ingen som köpt den. Då får det vara en vinterbil big_smile

Här med för jag över ordet till någon annan wink

BMW 328Ci (2000)
AdamOpel DraMinBil.nu
15 november 2006 · 1 016 Inlägg

ställt av för att slippa . ja vad tror alla? - salt.

åker saab 900s -95 vintertid smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
precision
15 november 2006 · 2 652 Inlägg

Jag har en audi s2 avant o har inte ställt av o kommer inte göra då de är ultimata bilen på vintern pga fyrhjulsdrift .

när jag hade min e36 turbo så ställde jag av den o körde slöa volvo 740 hela vintarna .

Martin 9-3 Fisketokig
15 november 2006 · 2 997 Inlägg

Hade man haft nån exklusiv bil så kanske man hade ställt av, men en Saab som bruksbil som ska hålla ett par år till man byter bort den spelar ingen roll om den saltas in lite...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Ena Colaberoende
15 november 2006 · 1 219 Inlägg

Jag ställer förhoppningsvis av min i helgen. Inte för att det är något speciellt att köra men jag vill inte köpa nya däck till den, smörja upp alla lås (brukar frysa lätt) och lossa halva fronten så man slipper ploga i vinter.

Fick köpa en Volvo360GLT att pina i vinter med nya sommar/vinterdäck + nyskattad för 4000 så det blir bakhjulsdrivet i snön.

/Ena

Turbo_Erik
15 november 2006 · 526 Inlägg

940:in ska ställas av,, som vanligt vintertid smile

Owzer Rallykalle och kabeltattare
15 november 2006 · 422 Inlägg

Jag ställde av min älskade golf för 2veckor sedan, som stand in används en fräsh BMW 520i E28. Är tänkt att dessa två ska jobba skift så att säga, När golfen används (på sommaren då) så är beemern nerplokad och servas. Tvärt om på vintern, då är golfen nere för service.

Anledningarna att golfen inte är ute på vintern är lätta:

1: Den är för låg
2: Det går inte att vaxa den på vintern då garagen är fulla.
3: Efter att ha lagat all rost på bilen, så vill jag inte förstöra allt med saltbad.
4: Har inga vinterhjul i 15" (280mm brmsar)

För att hålla beemern fräsh så brukar jag spola av den under vintern då och då.

//Mike

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
MilleN
15 november 2006 · 9 108 Inlägg

Ställer av min för att det är äckligt att se den med massa snö på.. Och allt salt ger mig rysningar. Dessutom är det skönt att kunna leka av sig utan att vara rädd om bilen.

Kör en Omega 2,0i istället, den kan man köra riktigt brett med på snön wink

Malmoe SSS -12
15 november 2006 · 3 217 Inlägg

Min bil, bruksbil... Lekbil... Whatever! Den ska användas iallafall...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
beemern .......
15 november 2006 · 2 655 Inlägg

ställde av min för ca en månad sen pga motor renovering/trimning. åker för tillfället morsans ford thunderbird eller buss. nästa vinter blir de nog en billig volvo 240 så slipper man ju va rädd om de skulle gå illa då dom e stenhårda tongue

tibbe Låt aldrig bilen stå still..
16 november 2006 · 112 Inlägg

Jag åker 740 på vintern och på sommaren åker jag Olsmobile cab-67 och den är påställd det blev bara 170kr billigare att ha den avställd,det är bara att ta ut den till våren känns fan så gött..

Finns bilder på bilarna

Var inte FÖR optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
16 november 2006 · 946 Inlägg

Hej!
C70:in får står uppallad på bockar nu under vintern i Varför? Dels är den lite väl låg, jag betalar vägskatt för att få vägarna plogade, vill inte använda min fronspoiler till det. Tyvärr går dessa skattekronor också till det j-vla saltet och där har vi anledning no2 till att jag inte kör den på vintern.

Har även en Saab 99 och en Volvo 940, se http://www.garaget.org/mypage/?user=12815
Saaben står även den i garage, för fin för att låtas rosta bort i saltet. Har rullat endast 12900 mil så jag är lite rädd om den.
Sen har vi den egentligen bästa bilen i trion; 940:in. Den går i alla väder, tvättar och polerar ofta så det är inga bekymmer med saltet.

Sammanfattningsvis: Sommartid har jag tre bilar i trafik, vintertid endast en.

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Darkie dARKiE
16 november 2006 · 5 031 Inlägg

Ställde av min vita bmw för 2 veckor sen.. men ångrar mej lite, skulle väntat lite till! då det är solsken å varmt än! saknar ju den redan, hur ska detta gå! haha..

Kör annars med 520in nu över vintern, den är dock även till salu så när den blir såld blir det att cykla, då mercan också är inne för förvaring! eller ja.. kmr endast användas vid nödfall ialf!

/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
airam
16 november 2006 · 390 Inlägg

Ställt av 240n för första gången i år, brukar ha den påställd året runt även om den står i vinterdvala.
Kör 855an nu men tar den till norrland för att spara den från salt.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
brillmongo
16 november 2006 · 874 Inlägg

Skall förhoppningsvis ställa av min snart, vet att det är lite löjligt då jag vet att den inte är värd nåt, men men. ska bli kul att leka av sig med manuelll 740 nu smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang