3953
Sök

Vad är sant and K24???

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Hej tänkte höra med er här på G.org om det är någon som vet om detta är sanning eller myt...

Det är så att jag har en KKK K24 liggandes och jag håller på att sälja den till en kille med en Audi S4 Avant.
Eftersom det sitter K24 på dom orginal så tänkte jag höra om det finns ''olika'' sorters K24 agg.
dvs ett som klarar ENDAST 185Hk???

Han som är sugen på K24an var och kollade nya packningar osv till turbon, när han vart varnad att inte köpa pga att den k24an jag har bara klarar 185hk MAX..
Turbon jag har liggandes kommer från en Audi 100 -88

skulle vara tacksam för svar så man vet om man ska ''kasta'' skiten eller om att man ska gå till detta företag och säga IN YOUR FACE..

//Robin
Senast redigerat av Nomenia (22 september 2010)

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 september 2010
Turbon ska lätt klara över det. Det är ju 165hk original med endast ~0.3 bar i laddtryck. Orignalgrejjerna verkar klara upp till 1bars laddning så turbon bottnar knappast vid 185 hk.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (22 september 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Olika
907 Inlägg
22 september 2010
Det kan säkert finnas någon version av K24 som bara orkar med 185 hk men de som Audi använde till 100/200 orkar iaf med närmare 300 hk.
Det är inte identiska aggregat på 100 turbo och S4 men det ska passa rätt över iaf, vill minnas att det är en liten slanganslutning extra på de för 20V...

Mvh
Fredrik

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 september 2010
Må hända att aggregatet som sådant klarar effekten men lagerdelen är ökänd för att vara dålig. Kanske därför de säger 185hk?  KKK24 från Volvo S60R är bäst, men den ger vika över 1.55bar laddtryck den med.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
fredriq skrev:
Det kan säkert finnas någon version av K24 som bara orkar med 185 hk men de som Audi använde till 100/200 orkar iaf med närmare 300 hk.
Det är inte identiska aggregat på 100 turbo och S4 men det ska passa rätt över iaf, vill minnas att det är en liten slanganslutning extra på de för 20V...

kollade dom båda aggen och det är lika dana anslutningar med på dom.. det enda som skiljs år är vinkeln på turbinhuset. allt annat passar rakt av som du sa. och han med s4an laddar ca 1.3 med den han har nu.

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
torpis skrev:
Må hända att aggregatet som sådant klarar effekten men lagerdelen är ökänd för att vara dålig. Kanske därför de säger 185hk?  KKK24 från Volvo S60R är bäst, men den ger vika över 1.55bar laddtryck den med.

ingen aning om varför dom säger det. dom menar på att k24 aggen från audi skall vara sämre än övriga k24 agg.. de va de som va så skummt med tanke på att det sitter k24 på s4an med.. så därför undrade jag om det fanns olika lagrade agg tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 september 2010
Nomenia skrev:
därför undrade jag om det fanns olika lagrade agg tongue

japp, minst 3 olika varianter där volvos som sagt är bäst

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
torpis skrev:
Nomenia skrev:
därför undrade jag om det fanns olika lagrade agg tongue

japp, minst 3 olika varianter där volvos som sagt är bäst

jaja XD men nu va ju inte frågan om vilken bil som har den bäste heller tongue utan den som kommer från min 100t -88. om det nu är en så kallad SKIT turbo med SKIT lager tongue kollade på turbotech eller va dom heter och det är samma nuffror på den som på 200tq osv. så frågan är klarar min tror ni mer än 185hk eller skall ja gå och skratta H2M i ansiktet och säga att dom har fel?

Sök