3607
Sök

6*9:er i en kombi?

You don´t need eyes, you need a vision
62 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare

Är det nån som har nått förslag på om/hur man får in ett par 6*9:er i en 855/v70
tänkte om de går att sätta dom i dörrsidorna eller liknande.. eller om de är nån som har någe förslag på ett snyggt sätt att bygga nån fom av lådor till dom?

"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"

4 693 Inlägg
27 augusti 2010
har du inga sidohyllor bak?

Booyakasha!

62 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Jag vet inte om de är de.. jag funderar på att köpa en 855 lr v70 så de är därför jag frågar.. men jag tror inte att de är de på dom bilarna

Går dom att sätta i dörrarna lr blir dom för stora?

930 Inlägg
28 augusti 2010
bygg en låda som är som en vägg

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
28 augusti 2010
Bygg en basslåda mellan  hjulhusen! Den behöver inte vara stor!
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=374524

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 augusti 2010
Varför vill du ha just 6x9or? Går ju att stoppa in andra, vettigare element i bakdörrarna om du nu ska ha nåt där.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 466 Inlägg
28 augusti 2010
Att medvetet förstöra ljudbilden i bilen så som man gör när man stoppar in högtalare BAKOM passagerarna i bilen är idiotiskt.. basarna har man i bagaget för att där är enklast att få plats med dom och basljudet sprider sig så pass bra i kupén så att det är svårt att avgöra var basen kommer ifrån, men mellanregister och diskant bör komma frammifrån.

Står du med ryggen mot scenen på en konsert?
eller står du med ryggen mot någon du talar med?
Annars brukar det vara mer lönande att sätta högtalarna framför passagerarna i bilen.
Senast redigerat av M_icke_ (28 augusti 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

2 914 Inlägg
29 augusti 2010
C-son skrev:
M_icke_ skrev:
Att medvetet förstöra ljudbilden i bilen så som man gör när man stoppar in högtalare BAKOM passagerarna i bilen är idiotiskt.. basarna har man i bagaget för att där är enklast att få plats med dom och basljudet sprider sig så pass bra i kupén så att det är svårt att avgöra var basen kommer ifrån, men mellanregister och diskant bör komma frammifrån.

Annars brukar det vara mer lönande att sätta högtalarna framför passagerarna i bilen.

Kombinerat både bak och fram är inga fel, inte enligt mig iaf

alla prioriterar man olika (säger inte att nån har rätt / fel, är helt neutral)

3 466 Inlägg
29 augusti 2010
C-son skrev:
M_icke_ skrev:

Det många gör är att dom sätter 6x9or i hatthyllan för att spela fram till föraren och alltså möta upp högtalarna fram i bilen, det blir helt olidligt att få i öronen i baksätet, sentycker jag personligen att det låter skit när man har en högtalar bakom örat, det blir bara inte samma klang och renhet så länge man inte sitter vänd mot högtalaren, vilket jag hoppas att man inte gör om man inte backar ofta.

3 466 Inlägg
29 augusti 2010
C-son skrev:
M_icke_ skrev:
C-son skrev:

Det många gör är att dom sätter 6x9or i hatthyllan för att spela fram till föraren och alltså möta upp högtalarna fram i bilen, det blir helt olidligt att få i öronen i baksätet, sentycker jag personligen att det låter skit när man har en högtalar bakom örat, det blir bara inte samma klang och renhet så länge man inte sitter vänd mot högtalaren, vilket jag hoppas att man inte gör om man inte backar ofta.

Högtalarn måste ju inte sitta framför för att det ska spela fint och bra för det hehe, går å kombinera det så fint så utan att de blir olidligt för någon

Om man säger som såhär:
Lagom i baksätet, ohörbart i framsätet.
Lagom i framsätet olidligt i baksätet...

Och jo du får aldrig samma ljud med en högtalare bakom örat som framför!
Antar att du aldrig lyssnat på en bil med riktigt bra ljud framför passagerarna?
I min bil har jag enbart högtalare i framdörrarna och ljudet blev betydligt bättre sen jag slängde ut bakhögtalarna.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 augusti 2010
Alla får såklart ha sin egen åsikt men jag håller med M_icke_ högtalarna ska sitta framför mig, inte bakom! Visst kan man ha nåt där bak om man vill vara snäll mot dom som åker i baksätet, men dom högtalarna ska inte höras i framsätet.
Senast redigerat av ChriZtoffer (30 augusti 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

62 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
jo visst låter de bättre om man har ljud från sidorna.. har faktiskt inte tänkt på det förut.. men jag har ett par kicker 6*9 som jag köpte på brl´s utförsäljning till ett helt ok pris och därför vill jag ju använda dom.. men nu vart det inge 855/v70 köp för stunden då de blev saab 95 2,3t med helt ok orginal ljud.. men då tänkte jag slänga in 6*9 erna i våran ny införskaffade 740 ist.. men jag har en annan fråga.. vilken alpine huvudenhet runt 3-4000 kan ni rekomendera starkt?

Sök