5351
Sök

Behöver hjälp och tips angående montering av ljudsystem

1 302 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Hej!

Jag skulle vilja bygga ett ljudsystem i min bil där allting ligger under bagagerums mattan och syns genom att man monterar plexiglas ovanför dem.

Är det någon som kan ge mig hjälp och tips hur jag ska göra för att monter ljudet så?

Här är en bild på hur jag tänkte bygga om jag inte formelerade mig tillräkligt bra, det är på samma sätt som slutsteget är monterat på bilden som jag vill montera mitt ljud.

http://www.minhembio.com/forum/uploads/ … 345601.jpg

Jag är mycket tacksam för alla svar jag kan få om det här smile

3 466 Inlägg
24 september 2010
Vill du ha basen också under golvet?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2010
Montera sakerna du ska ha där under på plattor eller distanser, klä under med tyg eller vad du nu vill ha, göra ett hål i golvet, i med plexiskivan, klart! wink Nej men mer exakt vad är det du funderar över?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 466 Inlägg
24 september 2010
ChriZtoffer skrev:
Montera sakerna du ska ha där under på plattor eller distanser, klä under med tyg eller vad du nu vill ha, göra ett hål i golvet, i med plexiskivan, klart! wink Nej men mer exakt vad är det du funderar över?

Ja de e ju väldigt simpelt om man ska ha steg och kondningar mm under men när han skriver "mitt ljud" låter det som att han åtminstone vill ha högtalare under golvet om inte hela anläggningen vilket jag har svårt att se någon vits med.. tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2010
Ja om han nu ska ha en bas där under också så blir det ju något krångligare att få det bra. tongue Då bör man nog sätta ett galler istället för plexi över. Men jag förstod det som att han ville ha det som på bilden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 302 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ja om han nu ska ha en bas där under också så blir det ju något krångligare att få det bra. tongue Då bör man nog sätta ett galler istället för plexi över. Men jag förstod det som att han ville ha det som på bilden.

Det stämmer vill ha det som bilden. Där slutsteg och allt övrigt är monterat under golvet.
Tack alla för svaren jag fått tar gärna emot fler svar hur exakt man gör så grejerna sitter fast  smile

6 851 Inlägg
26 september 2010
Skruva fast sakerna så sitter dem fast. Du får ju såklart göra ett golv under golvet. Ist. för att använda "plexi" så använd lite tjockare riktigt glas ist.

Sök