6440
Sök

Tips för lackning av 940:i stänkskydd

347 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Hej!
Jag har köpt stänkskydd från volvo till min 940:i nu, men jag funderar på hur de ska lackas för bästa resultat. Ska jag slipa? Ska jag bara lacka rakt på? Kom gärna med tips smile

MVH

871 Inlägg
17 oktober 2010
slipa (med 150 papper), använda plastprimer, sedan vanlig lack, sedan klarlack.. MEN(!) jag är ingen lackerare så du bör höra detta från någon annan med utifall :p men så skulle jag göra, och har gjort på vindavvisare smile

1 231 Inlägg
17 oktober 2010
jag slipa mina ganska rejält sen tog jag och spruta på några lager sprut spackel... slipa med fint papper och sen på med lack. en kompis lacka direkt på och efter första turen lossnade lacken

347 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Med andra ord är det förbehandling som gäller. Jag slänger upp lite bilder när jag är klar! Tack för tipsen smile

Vettemannen
17 oktober 2010
turbokill skrev:
Hej!
Jag har köpt stänkskydd från volvo till min 940:i nu, men jag funderar på hur de ska lackas för bästa resultat. Ska jag slipa? Ska jag bara lacka rakt på? Kom gärna med tips smile

MVH

Stänkskydden är ju mjuka, eller hur? Då behöver du säkert en färg som klarar av att böjas lite utan att spricka. tror det kallas mjukgörare eller nåt sånt men fråga i färgbutiken, dom vet!

/Benny

347 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Vettemannen skrev:
turbokill skrev:
Hej!

MVH

Stänkskydden är ju mjuka, eller hur? Då behöver du säkert en färg som klarar av att böjas lite utan att spricka. tror det kallas mjukgörare eller nåt sånt men fråga i färgbutiken, dom vet!

/Benny

Njaaa mjuka skulle jag nog inte påstå att dom är.

Vettemannen
17 oktober 2010
turbokill skrev:
Vettemannen skrev:
turbokill skrev:
Hej!

MVH

/Benny

Dom är väl inte hårda som plåt väl? Jag har ju lite mjuka delar på min Corvette och till det måste jag ha speciell färg, tror att det gäller dina stänkskydd oxå!

/Benny

347 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Vettemannen skrev:
turbokill skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Dom är väl inte hårda som plåt väl? Jag har ju lite mjuka delar på min Corvette och till det måste jag ha speciell färg, tror att det gäller dina stänkskydd oxå!

/Benny

Okej, tack för tipset smile

4 005 Inlägg
17 oktober 2010
Men du har ju redan lackat dem?

Edit: som för övrigt såg jäkla fint ut bakifrån
Senast redigerat av linuslinje (17 oktober 2010)

347 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Men du har ju redan lackat dem?

Edit: som för övrigt såg jäkla fint ut bakifrån

Jo men färgen ville inte stanna kvar bak efter att jag sladdade lite inatt... smile

Sök