Hej! Jag har köpt stänkskydd från volvo till min 940:i nu, men jag funderar på hur de ska lackas för bästa resultat. Ska jag slipa? Ska jag bara lacka rakt på? Kom gärna med tips
slipa (med 150 papper), använda plastprimer, sedan vanlig lack, sedan klarlack.. MEN(!) jag är ingen lackerare så du bör höra detta från någon annan med utifall :p men så skulle jag göra, och har gjort på vindavvisare
jag slipa mina ganska rejält sen tog jag och spruta på några lager sprut spackel... slipa med fint papper och sen på med lack. en kompis lacka direkt på och efter första turen lossnade lacken
Hej! Jag har köpt stänkskydd från volvo till min 940:i nu, men jag funderar på hur de ska lackas för bästa resultat. Ska jag slipa? Ska jag bara lacka rakt på? Kom gärna med tips
MVH
Stänkskydden är ju mjuka, eller hur? Då behöver du säkert en färg som klarar av att böjas lite utan att spricka. tror det kallas mjukgörare eller nåt sånt men fråga i färgbutiken, dom vet!
MVH
Stänkskydden är ju mjuka, eller hur? Då behöver du säkert en färg som klarar av att böjas lite utan att spricka. tror det kallas mjukgörare eller nåt sånt men fråga i färgbutiken, dom vet!
MVH
/Benny
Njaaa mjuka skulle jag nog inte påstå att dom är.
Dom är väl inte hårda som plåt väl? Jag har ju lite mjuka delar på min Corvette och till det måste jag ha speciell färg, tror att det gäller dina stänkskydd oxå!
/Benny
Njaaa mjuka skulle jag nog inte påstå att dom är.
Dom är väl inte hårda som plåt väl? Jag har ju lite mjuka delar på min Corvette och till det måste jag ha speciell färg, tror att det gäller dina stänkskydd oxå!