Hur är Dirtbike ORION AGB-34?

Tokeer
12 juli 2009 · 28 Inlägg

Jag funderar på att köpa mig en Dirtbike ORION AGB-34 från motorsweden.se men hur är dessa i hållbarhet/driftsäkerhet? Är ju inte en av dom allra billigaste som ofta är skit och så sitter det ju en Lifan motor som jag tror ska vara av bättre kvalite än många andra kinamotorer?

nimoz
12 juli 2009 · 385 Inlägg

Enligt mig är alla dessa fiddys/dirtbikes samma skit. De bara söka på alibaba.com så ser man att de typ är samma leverantör i Kina. Ja har en MX2 (aldrig hört talas om innan) inte lika snygg men lika rå som dessa. Så jag tror de kvittar faktiskt.
Lycka till!
/ Nimoz

MilleN
12 juli 2009 · 9 108 Inlägg

Visst finns det skillnader i kvalitet men ska man inte köra överseriöst så funkar en AGB-34 helt ok. Är mest slitdelar som går sönder oftare på dom billigare och reservdelar är ju inte dyrt. Lifan-motor är allt bra grejor också.

Tokeer
13 juli 2009 · 28 Inlägg

MilleN skrev:
Visst finns det skillnader i kvalitet men ska man inte köra överseriöst så funkar en AGB-34 helt ok. Är mest slitdelar som går sönder oftare på dom billigare och reservdelar är ju inte dyrt. Lifan-motor är allt bra grejor också.

Ska bara leka lite på jämn väg, inte säkert att det ens blir trängkörning för huvudtaget. Har du någon billigare själv?

MilleN
13 juli 2009 · 9 108 Inlägg

Näe jag hade en i 10.000 kronors-klassen, en utgången modell från www.dbr-1.se . höll hur bra som helst och gick snäppet snabbare än dom billigare som även fick byta diverse fotpinnar och handtag etc, samt att stötdämparna gick i bott när dom hoppade, Orion gick bra i hopp också dock. Vi hade lika kul allihop som körde wink Kolla bland mina filmklipp.

Tokeer
13 juli 2009 · 28 Inlägg

Kikade just på videoklippen, ser riktigt roligt ut smile Men ser jag en agb-34 i början av 3.0?

Tokeer
13 juli 2009 · 28 Inlägg

Tips på någon i 10 000 kr klassen som håller bra kvalite?

Conquering
18 oktober 2010 · 1 Inlägg

Rekommenderar starkt Orion ORION AGB-34 2010 från www.motorsweden.com har själv precis köpt en där går skitbra och är ingen skithoj som folk säger!madcool

FireTraXX DFFL
18 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Conquering skrev:
Rekommenderar starkt Orion ORION AGB-34 2010 från www.motorsweden.com har själv precis köpt en där går skitbra och är ingen skithoj som folk säger!madcool

Första inlägget, blev medlem för att skriva det...
När företag/folk gör så då är deras produkter oftast skit.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 oktober 2010 · 2 972 Inlägg

FireTraXX skrev:

Conquering skrev:
Rekommenderar starkt Orion ORION AGB-34 2010 från www.motorsweden.com har själv precis köpt en där går skitbra och är ingen skithoj som folk säger!madcool

Första inlägget, blev medlem för att skriva det...
När företag/folk gör så då är deras produkter oftast skit.

Grym sida med, massa info *asg*

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
KennethL
18 oktober 2010 · 412 Inlägg

FireTraXX skrev:

Conquering skrev:
Rekommenderar starkt Orion ORION AGB-34 2010 från www.motorsweden.com har själv precis köpt en där går skitbra och är ingen skithoj som folk säger!madcool

Första inlägget, blev medlem för att skriva det...
När företag/folk gör så då är deras produkter oftast skit.

Om det hade varit hans företag så hade han nog klarat av att skriva rätt adress om han var här för att göra reklam, då det är .se och inte .com...

Senast redigerat av KennethL (18 oktober 2010)

135
├┼┼
24 R
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang