Saab 9000 cse 2.0 hackar och går dåligt

Augustss0n
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

Ja har också funderat på om de kan vara pumpen men några polare påstod att de inte va den som va felet hmm

Volvo 940 Classic "Lhea - 970" (1998)
Ekis!
8 augusti 2010 · 1 210 Inlägg

För att reda ur begreppen lite åt dig..

Vevaxelgivaren kan fela,och bilen kan då gå ryckigt innan den ger upp helt... så de är bull att dom säger att den borde vara helt död om de är den...

Men som flera sagt åt dig.. de är nog troligast bränsle pumpen som felar.. den ger säkert inte rätt tryck längre..  Ett ganska så vanligt fel på saab smile
Du kan mäta bränsle trycket innan du byter pumpen..
Eftersom de verkar som att du är novis på bil skruvning ,så tycker jag du ska lämna in den till nån som kan hjälpa dig med det..

Sen att byta pump på dom är lite halv krångligt, lättast är att byta hela armaturen.. jag själv bytte bara pumpen de var ett jäkla pill att göra de.. smile  har du tålamod och lite kunskap så brukar de gå bra..

Augustss0n
10 augusti 2010 · 37 Inlägg

Jao ska faktiskt ta o köpa en ny bränslepump i veckan smile
Ska ta och byta till helgen tar ju inte lång tid att byta, eller ja inte på BMW i all fall så blir första gången jag byter på en Saab men borde inte vara några problem smile

Senast redigerat av Augustss0n (12 augusti 2010)

Volvo 940 Classic "Lhea - 970" (1998)
Augustss0n
28 augusti 2010 · 37 Inlägg

Lämnade in bilen på felsökning men dom kunde inte hitta något fel, allt såg bra ut pumpen gav rätt tryck.
Men tror att de kan vara pumpen som ger fel bränslemängd, men ska bygga mig eget avgassystem och kolla om det är det som gör så att  bilen får kämpa så. smile

Nu känns de riktigt som om man ligger o kör i en brant uppförsbacke hela tiden.

Senast redigerat av Augustss0n (28 augusti 2010)

Volvo 940 Classic "Lhea - 970" (1998)
Augustss0n
18 oktober 2010 · 37 Inlägg

Så nu går bilen som ett skott smile
Bytte bränslepumpen bara så började bilen gå bättre o bättre smile

Tack för alla tips

Volvo 940 Classic "Lhea - 970" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang