När jag stänger av bas helt i stereon funkar de prima. Med bas blir de skit
Då är det antagligen för att dom bottnar.... Hur har du ställt delningen på koaxialerna? Har ingen delning på dom så är det inte så konstigt att det låter illa.
Låter mer som det är något vajsing med inställnignarna till ljudet? Jag vet att det låter hemskt när högtalarna går i bott och basen är på max! Men det är oftast pga felaktiga inställningar
Då är det antagligen för att dom bottnar.... Hur har du ställt delningen på koaxialerna? Har ingen delning på dom så är det inte så konstigt att det låter illa.
Jag har alltid bas på 0 på HU
Ändrar du inställningen "BAS" eller inställningen "Subwoofer/SW"? Om du ändrar "BAS" så är jag med på vad softis säger!
Jag har alltid bas på 0 på HU
Ändrar du inställningen "BAS" eller inställningen "Subwoofer/SW"? Om du ändrar "BAS" så är jag med på vad softis säger!
Ett tips, undersök saken! Ta tag i dom svarta kablarna och dra lite i dom, se vart dom tar vägen. Det bästa annars vore att klippa kabelskorna och sen mäta på kablarna så man vet vad dom är kopplade till.
är det gäller framhögtalarna så koppla bort alla kablar. Dra sedan egna till dem så du vet exakt vart dem är inkopplade. Detta är det säkraste sättet att få det helrätt.