2797
Sök

Stereo startar om sig

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
Tjenare

Jag har en Alpine stereo i min volvo 740 och ibland när jag tex ska byta mapp på usbet eller ställa in inställingarna, typ bara jag trycker på en knapp startar stereon om sig. Grymt störande, någon som vet vad felet kan vara ? Är sjukt dålig på billjud..

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Evo raggare
386 Inlägg
3 november 2010
Kanske finns några filer i USB som fuckar upp radion?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Det uppstod i samband med att jag flyttade över stereon från en bil till en annan, och då den andra bilen som den satt i först pajjade har jag inte använt stereon och alltså inte lagt in något nytt på usbet så det tror jag inte, stereon funkade perfekt i första bilen den satt i.

www.garaget.org/Triton

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 november 2010
Är det mindre plats runtom enheten i nya bilen ??

Skulle ju isf kunna vara att den överhettas...

Annars är det nog dålig jordning eller något annat med strömmen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 468 Inlägg
4 november 2010
Jag var med om typ samma sak. det visade sig att jag hade råkat göra något så det var något knas med kablarna. dvs. när jag bytte plats på jorden så försvann det.

VD Hammar
613 Inlägg
4 november 2010
hm jag har en alpine stereo jag med, den stängde av sig när man gick in på inställningar och felet med det va att minus och plus gick i hop sig i högtalarna, bara så du vet smile

MVH Johan

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Opela : Aa min är också så när jag trycker på inställningar och så. Tyckte jag gick igenom kablarna så noga men jag har haft fel förr, får kolla upp kablarna igen smile

www.garaget.org/Triton

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Kablarna satt med sockerbitar så nu har jag gjort om dom så dom sitter med rätt försa rejäla kabelskor istället. Tänkte ifall sockerbitarna ställde till det men det hjälpte inte. Var hittar jag jordpunkten för hela stereon då ? För den stereon som satt i när jag köpte bilen fungerade perfekt.

www.garaget.org/Triton

Sök