4139
Sök

tips på var man kan sätta högtalarna?

88 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
#1
var kan man sätta ett par 6/9 or i golf 2 ?
var blir de bäst ljud?


6 851 Inlägg
4 september 2005
#2
I soptunnan ute på gården..Tyvärr så blir det inte så bra med 6x9. Köp ist. ett bra framsystem + en bas (10" eller 12") så kommer ditt ljud bli mycke bättre.


VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
4 september 2005
#3
Sätt dem i hatthyllan, glöm inte att ett par 6x9 trivs väldigt bra ihop med ett steg,

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

719 Inlägg
5 september 2005
#4
Håller med Tiaz gillar inte 6x9or! kör 6.5or istället.

Men satsa på framsystemet först! sen bak, sen bas! så mkt skönare ljudbild med 4 högtalare än bara fram och en bas. Tycker jag iaf! och med bra grejer poppar det duktigt ändå om man inte har pengar för allt på en gång!

live free, die young.

2 122 Inlägg
5 september 2005
#5
men ni måste ju läsa han frågar ju var han kan sätta sina 6*9or som han redan har!  i hatt hyllan som totte säger!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
5 september 2005
#6
Hatthyllan är nog nästan enda stället där man kan lägga ett par 6x9or för att få ett riktigt bra ljud tongue

Sen rekommenderar jag nog också ett hyfsat framsystem för absolut bästa ljud smile


200sx Driver
366 Inlägg
5 september 2005
#7
Jag har prövat ett bra framsystem i min golf 3a och det lät mkt bättre än att stoppa in ett par 6*9or i hatthyllan ,  jag kan rekomendera ett bra framsystem och kanske ett par 6*5or och en 8"bas.. då får man fint ljud big_smile

-=Nissan 200sx s13 =-

6 851 Inlägg
5 september 2005
#8
Kirre skrev:
men ni måste ju läsa han frågar ju var han kan sätta sina 6*9or som han redan har!  i hatt hyllan som totte säger!

Jag läste och svarade..sätt dem i soptunnan.!!


4 554 Inlägg
5 september 2005
#9
ptja.. ja har ett par i hemmagjord 10m mdf och ett par 6.5 i dörrarna.. men rekomenderar inte dom i dörrarna.. blev bara snyggt men ger inget ljud.. utvecka de som sitter så blir de faktisk riktigt bra...

88 Inlägg
5 september 2005
Trådstartare
#10
ok men vad ska man ha för fram system?
mds fantic 5,25" e de nåt att ha som de?


859 Inlägg
5 september 2005
#11
stromqvist skrev:
ok men vad ska man ha för fram system?
mds fantic 5,25" e de nåt att ha som de?

Är väl inte något av de bättre direkt, väldigt skrikigt ljud i det kittet, men allt beror ju på montering och övrig utrustning. I en kompis bil fick vi  bra fart på Fanatic kittet när vi bytte mellanregistret mot ett annat:-) då lät även diskanten OK.

/Theo


88 Inlägg
5 september 2005
Trådstartare
#12
vad rekomenderar du för nått då? som inte kostar multum



Sök