1759
Sök

Polera för hand, eller med maskin ? snabba svar tack :)

714 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Hej ska ut och polera bilen nu, och även vaxa. Och jag har bara 1 poleringsduk till maskinen.. det är en sån här billig stor ful sak som vibbrerar..men hur som helst ska jag polera in medlet med maskinen, och ta bort för hand. eller tvärtom ? vill få bort tvättrepor. Och hur gör jag med vaxet ? med maskinen och sedan tar bort för hand ?

71 Inlägg
25 oktober 2010
Om du vill göra det seriöst så kolla in de här guiderna hur du gör det antingen för hand eller maskin.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s … hp?t=61625

Muttley
1 november 2010
Du gör poleringen bättre för hand än den där stora fula saken.

Mästerputsare
88 Inlägg
1 november 2010
Vill du åstadkomma hyfsat resultat för lite pengar så skaffa dig en dubbeltrissemaskin från Biltema och komplettera upp med bättre rondeller. Gula/orange paddar funkar i dom flersta fallen.
Tveksam om du kan få bort några repor med en sån stor ful sak eftersom den inte orkar något och därmed inte kan få fram nån värme mellan pad och lack.

1 488 Inlägg
5 november 2010
Den där maskinen gör ingen nytta alls, undvik den helt. Även om du sysslar på hobbynivå så är inte en dubbeloscillerande maskin från rusta/biltema/clasohlson några pengar i jämförelse med resultat och all tid du sparar. Satsa på en sån och 4st kvalitetstrissor så kommer du tycka det är mycket roligare att polera dina egna bilar. Läs min poleringsguide för mer info.

Sök