Större generator eller xtra generator audi c4

partyvan
1 oktober 2010 · 1 071 Inlägg

Tja har börjat bli klar med ljudbygget i audin med 2.3l femma men nu räcker inte generatorn till längre och undrar om någon vet om nån kraftigare generator som passar bolton eller med mindre jobb på den på min sitter generatorn på förarsidan ganska högt upp.
Fick för mig att vissa av dom äldre audi 100 hade generatorn på passagerar sidan vet nån om jag minns rätt? för isf skulle man ju ev kunna montera en extra generator ganska lätt.

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
LeafBox Lat Perfektionist
1 oktober 2010 · 6 359 Inlägg

Alla 5-cyl har generatorn på passagerarsidan ganska precis mitt på motorn.
Det är 4-cyl som har generatorn uppe på toppen. Men även där på passagerarsidan.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
partyvan
1 oktober 2010 · 1 071 Inlägg

Min 5 cylindriga har generatorn på förarsidan iaf då ska jag förbi skroten och leta efter ett nytt fäste.

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
te_wik Forummoderator
1 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

LeafBox skrev:
Alla 5-cyl har generatorn på passagerarsidan ganska precis mitt på motorn.
Det är 4-cyl som har generatorn uppe på toppen. Men även där på passagerarsidan.

Nu gosse svammlar du igen wink C4 har generatorn typ just under hydraulpumpen, på förarsidan alltså.
Även den fyrcylindriga har generatorn på förarsidan, men på den ovanför hydrulpumpen då den sitter lång ner tillsammans med vattenpumpen.

Dessa har även multirem och inte två-tre kilremmar som de äldre motorerna har.


TS: Vad har du för generator nu? Vet att audi körde med iaf 110A på modeller  som har lite mer utrustning, så kanske en sådan skulle sitta fint? Passar ju bolt-on.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (1 oktober 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
LeafBox Lat Perfektionist
1 oktober 2010 · 6 359 Inlägg

te_wik skrev:

LeafBox skrev:
Alla 5-cyl har generatorn på passagerarsidan ganska precis mitt på motorn.
Det är 4-cyl som har generatorn uppe på toppen. Men även där på passagerarsidan.

Nu gosse svammlar du igen wink C4 har generatorn typ just under hydraulpumpen, på förarsidan alltså.
Även den fyrcylindriga har generatorn på förarsidan, men på den ovanför hydrulpumpen då den sitter lång ner tillsammans med vattenpumpen.

Dessa har även multirem och inte två-tre kilremmar som de äldre motorerna har.


TS: Vad har du för generator nu? Vet att audi körde med iaf 110A på modeller  som har lite mer utrustning, så kanske en sådan skulle sitta fint? Passar ju bolt-on.



Mvh Tommy

Men det var då faan. Tänk att man kan inte hålla reda på nånting längre.
Illa när man har alzheimers vid 19års ålder...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
te_wik Forummoderator
1 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

LeafBox skrev:

te_wik skrev:

LeafBox skrev:
Alla 5-cyl har generatorn på passagerarsidan ganska precis mitt på motorn.
Det är 4-cyl som har generatorn uppe på toppen. Men även där på passagerarsidan.

Nu gosse svammlar du igen wink C4 har generatorn typ just under hydraulpumpen, på förarsidan alltså.
Även den fyrcylindriga har generatorn på förarsidan, men på den ovanför hydrulpumpen då den sitter lång ner tillsammans med vattenpumpen.

Dessa har även multirem och inte två-tre kilremmar som de äldre motorerna har.


TS: Vad har du för generator nu? Vet att audi körde med iaf 110A på modeller  som har lite mer utrustning, så kanske en sådan skulle sitta fint? Passar ju bolt-on.



Mvh Tommy

Men det var då faan. Tänk att man kan inte hålla reda på nånting längre.
Illa när man har alzheimers vid 19års ålder...

Alzheimers? Näädu, det handlar om att du inte hunnit skaffa dig nog erfarenhet än wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
partyvan
1 oktober 2010 · 1 071 Inlägg

te_wik jag har en 90a med multirem sitter ganska högt upp på min vet att det fanns vissa med 110a kanske skulle leta efter en sån men vill helst ha minst 200a generator/er

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
te_wik Forummoderator
1 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

partyvan skrev:
te_wik jag har en 90a med multirem sitter ganska högt upp på min vet att det fanns vissa med 110a kanske skulle leta efter en sån men vill helst ha minst 200a generator/er

Är det verkligen en 1990a ? Då är det ju en C3 isåfall.

Ja det finns ju att köpa 200A så det är ju bara att leta. Kanske får du modda lite för att det ska passa i org.fästet.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (1 oktober 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
partyvan
1 oktober 2010 · 1 071 Inlägg

Vet att det finns 200a hittade på bildelsbasen men där kostade dom ca 4000:- och det känns inte jätte intressant kan lika gärna bygga dit 2st 100a från ex volvo då

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
LeafBox Lat Perfektionist
1 oktober 2010 · 6 359 Inlägg

te_wik skrev:

LeafBox skrev:

te_wik skrev:

Nu gosse svammlar du igen wink C4 har generatorn typ just under hydraulpumpen, på förarsidan alltså.
Även den fyrcylindriga har generatorn på förarsidan, men på den ovanför hydrulpumpen då den sitter lång ner tillsammans med vattenpumpen.

Dessa har även multirem och inte två-tre kilremmar som de äldre motorerna har.


TS: Vad har du för generator nu? Vet att audi körde med iaf 110A på modeller  som har lite mer utrustning, så kanske en sådan skulle sitta fint? Passar ju bolt-on.



Mvh Tommy

Men det var då faan. Tänk att man kan inte hålla reda på nånting längre.
Illa när man har alzheimers vid 19års ålder...

Alzheimers? Näädu, det handlar om att du inte hunnit skaffa dig nog erfarenhet än wink



Mvh Tommy

Lite av båda? big_smile
Har ju faktiskt sett ett par Audi-motorer i mina dar ^^
Men tydligen fastnade inte allt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
partyvan
1 oktober 2010 · 1 071 Inlägg

det är en audi 100 c4 1993års model med 90A generator

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
fredde_petermann
10 november 2010 · 233 Inlägg

köp en generator ifrån en av audis v6 or det sitter en 120A generator org

Audi frälst
partyvan
10 november 2010 · 1 071 Inlägg

Du vet inte om det passar i orginal fästet.

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
fredde_petermann
11 november 2010 · 233 Inlägg

nix inte en aning men den sitter fäst på rvå bultar en lång genomgående och en kort har en till övers

Audi frälst
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang