EFX Armband, ökad balans,styrka och uthållighet

Jollen
8 november 2010 · 68 Inlägg

Var med tjejkompisen idag när hon köpte ett EFX armband som skall öka din balans,styrka, smidighet och uthållighet. Själv fann jag det väldigt skeptiskt inte nog med att de tog 400kr betalt för 1 band.

Vi gjorde balanstestet som jag inte alls tyckte gav något, därmot så när vi satte oss i bilen för att åka hem och jag som i vanlig ordning blir åksjuk efter 10 sec om jag ska läsa något. Och vi sa på skoj testa bandet, jag gick in med åsikten att det enbart är buffel och båg! Men att jag klarade av att läsa trots denna krokiga väg i 2 mil!! Fan klarar knappt att böja mig ner för att ta upp något från golvet i bilen utan att känna att jag vill kräkas.

Så kom hem gick ut på deras hemsida http://se.efxscandinavia.com/~efxscand/ … ;Itemid=12 och läste lite om denna manick som har ett holografiskt ljudprogram inprogrammerat i skivan som skall slå ut alla störningar vi stöter på i vår teknologiska vardag från tex mobiltelefon och föra oss tillbaka till hur vi mådde innan alla teknologi kom.

Dock blir jag väldigt skeptisk till hur detta marknadsförs i Sverige och säljs för priser mellan 300-500 kr.

Var in och såg att detta armband tillverkas i Kina som allt annat krimskrams och tar mig till denna sida som säljer armbandet men att jag måste beställa det i större ordnar, så jag tog detta som ett alternativ.

Här beställer jag 50 stycken EFX-armband för 1.45-1.85 USD vilket blir i motsvarande valutakurs runt 10-12 kr styck per band. Jag betalar alltså 700 kr för 50 st EFX-armband och det är då fri frakt hem till mig. Visst kan tillkomma någon slags pålägg i tull till Sverige, men det tvivlar jag starkt på då paketet inte lär bli såpass stort att det är uppseendeväckande.

http://www.dhgate.com/efx-silicone-spor … d3d16.html

Frågan jag ställer mig då är, hur kan det vara så sjukt att i Sverige säljs detta "magnifika" band på mässor runt landet och att det "har en effekt" Och ja jag kände då en skillnad, så en placebo effekt kan jag inte säga att det var i just mitt fall. Men att ta ut så hutlösa 400 kr för 1 band! När jag kan beställa 50 stycken för 700 kronor från tillverkaren.

Får gärna diskutera vidare om ni själv har testat detta eller blivit sugen att prova. Och varför den svenska återförsäljaren har satt ett så otroligt högt säljpris på varan när den uppenbart inte kostar mer än som billigaste 3 kr att köpa från Kina!!

FireTraXX DFFL
8 november 2010 · 9 020 Inlägg

För att de vill tjäna pengar.
Går de att få sålt för 400kr så säljer de banden för 400kr.

Jag hade gjort det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jollen
8 november 2010 · 68 Inlägg

FireTraXX skrev:
För att de vill tjäna pengar.
Går de att få sålt för 400kr så säljer de banden för 400kr.

Jag hade gjort det.

Jovisst affärsmässigt förstår jag tanken, men hur är det i sådana här fall har de ensamrätt på att sälja den i Sverige ? Eller får ett annat företag ta in dessa och sälja på marknaden. Om inte annat privatperson och sälja dem på tradera för 200 kr styck.

FireTraXX DFFL
8 november 2010 · 9 020 Inlägg

Jollen skrev:

FireTraXX skrev:
För att de vill tjäna pengar.
Går de att få sålt för 400kr så säljer de banden för 400kr.

Jag hade gjort det.

Jovisst affärsmässigt förstår jag tanken, men hur är det i sådana här fall har de ensamrätt på att sälja den i Sverige ? Eller får ett annat företag ta in dessa och sälja på marknaden. Om inte annat privatperson och sälja dem på tradera för 200 kr styck.

Det är ju isåfall avtalat mellan företagen, inget jag tänker titta närmare i.

Ta hem en låda från kina och dra ut på tradera om du vill tjäna en snabb slant.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
finnpekka
12 november 2010 · 1 Inlägg

Hej,

Det går tex att köpa en "äkta" Gore-Tex jacka ( mycket dålig kvalitet på tyget, icke tejpade sömmar osv )
i Kina för 100 kr om man vill.
Samma sak med dessa armband. Dessa är kopior som fungerar lika bra som dessa fake Gore-Tex jackor.  Desutom vad jag vet, är det ett straffbart att impotera/ta med från utlandet och sälja kopior i Sverige och EU. 

MVH
Finnpekka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang