4274
Sök

Trimmning av mazda 626 2.0i 1988.

692 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
hej ni håller på med min Mazda o fixar lite vad finns det för trim man kan göra på dessa bilar?  jag vet ju det grundläggande som plana toppen o porta toppen med mera men är ute efter sug hästar hatar nämligen turbos:P bara pyser tongue å tänkte någon som har lite ideer som dom vill dela med sig av?  detta är ju en 4 cylindrig motor . tacksam för svar mvh smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2010
Lustgas

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
9 november 2010
Synd att du inte gillar turbo för den motorn är klockren och super enkel att turbokonvterta billigt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

692 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
Lustgas

lustgas:O jahadu hadedu tänkt o skicka mina orinal stackar till månen eller? skulle aldrig en orginalmotor klara av.

692 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
myran skrev:
Synd att du inte gillar turbo för den motorn är klockren och super enkel att turbokonvterta billigt.

hmm gillar inte turbo bara för ja inte kan skruva det:P men visst låt höra ditt förslag:)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
13 november 2010
GTCOUPE skrev:
myran skrev:

hmm gillar inte turbo bara för ja inte kan skruva det:P men visst låt höra ditt förslag:)

Turbo från saab från skroten ca
Bygga grenrör själv                 
Megasquirt                             
bredbandslambda                     

Sen får man svetsa en oljeretur i tråget. Olja till turbon finns det blindpluggar som man kan använda sig av.

Ca 250hk på orginalbotten är inget problem.

Celica gt4 kolvar som är exakt 1mm lägre passar om man tar orginal kolvbult slipar ner längden på.

Då får du lägre komp. Då är det inget problem att ladda på mera (300hk+ inget problem)

Är man duktig på svetsa o skruva lite går det utan problem att bygga 300hk i en 626 med FE3 motorn för max 15k.

Enda som inte håller i längden är växelådan om man laddar på mycket.
Men satar man på 200-250 så skulle jag tro att lådan håller rätt bra. och kostar förmodligen mindre o bygga.

Går ta lådan från ford-probe passar o stort sätt bolt on (man får ta drivaxlar också) så har man en låda som håller lite bättre.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

692 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
okej låter inget svårt tack för svaret:)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 november 2010
GTCOUPE skrev:
NITROUS skrev:
Lustgas

lustgas:O jahadu hadedu tänkt o skicka mina orinal stackar till månen eller? skulle aldrig en orginalmotor klara av.

varför skulle inte en originalmotor klara av lustgas? man behöver ju inte tvunget köra med nozzlar för 250 hk.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

692 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
ne visst ja e inte så kunnig på noz alls men det höjer värmegraden i motor något fruktansvärt högre kom genom explosivare förbränning:P
Senast redigerat av GTCOUPE (14 november 2010)

Sök