1753
Sök

Volvo 745 turbo 90A sluta ladda efter jag haft bort mätarhuset?

54 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
#1
Tja,. jag plockade ur mätarhuset för å koppla i laddtrycksmätare, sen när jag vred på täningen så lös inte olje lampan osv.. sen åkte jag en sväng och då gick han piss och blödra.. sen dog den bara så den laddar inte! någon som haft samma problem lr vet va de kan vara??


871 Inlägg
8 november 2010
#2
har du satt alla kontaktstycken på rätt ställe och åt rätt håll ? mycket viktigt att allt sitter som det ska!


Fordmaffian87
8 november 2010
#3
du har nog inte fått i alla kontakter baktill rätt.. generaton måste ha ladd lampan för att kunna fungera asså inkopplad å hel..

54 Inlägg
Fordmaffian87
8 november 2010
#5
Lyser inte lamporna som de ska är de nog inte rätt kopplat.. ladd lampan osv måste funka för att kunna få ladd på generatorn, bluddrandet kommer från att tänd och bränsle systemet inte har den volt nivå den behöver för att funka..

54 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
#6
okey,. men kan man sätta kontakterna åt fel håll?


Fordmaffian87
8 november 2010
#7
Mja uppenbarligen.. i fel "uttag" bakpå huset, eller lyckats sätta de bak å fram.. eller så sitter de inte riktigt i för de är 2 st om jag inte minns fel? var riktigt länge sedan jag skruvade 740..

871 Inlägg
8 november 2010
#8
ja det kan man. den lilla med 3/4 stift..


54 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
#9
den har jag redan prövat å vända men de går inte för de är ett spår i den..


871 Inlägg
8 november 2010
#10
psycho-boy skrev:
den har jag redan prövat å vända men de går inte för de är ett spår i den..

jag kan iaf vända den


341 Inlägg
19 november 2010
#11
Jag hade samma problem med min 940, det var rätt många kontrolllampor som inte lös, det visade sig att en tejpbit som håller ihop kabelhärvan hade lossnat och hamnat mellan instrumentet och ett kontaktstycke...


Sök