3177
Sök

Missil i bilen, lagligt?

Cupra_
19 november 2010
Ja det låter värre än vad det är tongue Jag håller ju på o bygger ett transformerstema på bilen. Den roboten som bilen ska baseras på är ju i filmerna ett stridsplan. Min Tanke är eventuellt att sätta en missil/raket i bakluckan eller på hatthyllan i bilen.

Raketen kommer självklart inte att vara en äkta, utan gjord av plast, metall och papp.

Jag vet bara inte om man törs göra en sån här sak? Sommartid är det en bruksbil för mig. Kan man "åka dit på nåt" ? Eller dra på sig onödig uppmärksamhet från ordningsmakten tror ni?

3 259 Inlägg
19 november 2010
Du ska alltså ha den inne i bilen? Eller ska den sticka ut utanför karossen?

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Cupra_
19 november 2010
Den kommer var I bilen, på hatthyllan troligtvis, så den kommer ju synas utifrån.. MEn nej, den kommer inte sticka ut utanför bilen på något sätt.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 november 2010
ska nog va lungt så vida du inte åker runt med en äkta som är laddad
finns så vitt jag vet inga regler om vad du får och ha och inte ha som prylar så länge de inte är vapen

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
19 november 2010
Tror ju knappast att säpo skickar ett gäng svartkläddar snubbar efter dig i en Ibiza om du har nåt sånt i bilen. Skillnad kanske om det hade varit en utländskreggad pickup med en misil på flaket.. smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Cupra_
19 november 2010
Haha sant, men man vet ju aldrig med polisen tyvärr.. En del tror ju att man är knarklangare för att man stått konstigt parkerad ungefär.. Jag tycker personligen inte att det borde vara något problem heller, men känns tråkigt om man skall bli stannad och antagen för o va vapenhandlare eller nåt tongue

Muttley
19 november 2010
Du lär nog få räkna med att bli stoppad och få en massa roliga kommentarer. varför man nu vill ha en sådan till synes.

Forummoderator
26 462 Inlägg
19 november 2010
Kan "Manny" här på Garaget köra omkring såhär som på bilden nedan, så ska nog du kunna ha en liten låtsasraket på hatthyllan i bilen tongue:

https://www1.garaget.org/archive/29/28048/181960/181960-1720064.jpg

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
Cupra_
19 november 2010
Jag hade ju inte velat stå och fota den andra.. Hehe, såg fan ut som fatman eller little boy ju tongue

Tanken är ju att missilen ska se äkta ut förutom storleken då.. A men jag kör på då, man lever bara en gång så wink

Sök