4074
Sök

Undringar ang (ett) slutsteg

Adder
972 Inlägg
4 september 2005
Trådstartare
På slutsteget jag har av märke Coustic har jag några utgångar/ingångar jag undrar över och det är följande:

LOz INPUT: Det är då 4 ingångar med + - + -...

Sync: Som har samma "kontakt" som en RCa kabel... Den är hona...

Samt "Sens" som är iform av en skruv det har väl nått att göra med känsligheten att göra men vad gör den big_smile ?

Har 2 st "högtalar" utgångar, går det då att "bygga" ihop som dvs koppa båda till basen ? Kan nått gå sönder om man testar ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

859 Inlägg
5 september 2005
På slutsteget jag har av märke Coustic har jag några utgångar/ingångar jag undrar över och det är följande:

LOz INPUT: Det är då 4 ingångar med + - + -...

Det lär vara lågnivåingångarna...

Sync: Som har samma "kontakt" som en RCa kabel... Den är hona...

Kan det vara om du vill koppla vidare till ett till steg utan att "splitta" tro.. hmm

Samt "Sens" som är iform av en skruv det har väl nått att göra med känsligheten att göra men vad gör den big_smile ?

Det är känsligheten det ja... Där ställer an volymen kan man säga.

Har 2 st "högtalar" utgångar, går det då att "bygga" ihop som dvs koppa båda till basen ? Kan nått gå sönder om man testar ?

Slutsteget borde bara bryggkopplinsbart, men är det väldigt gammalt så är det ingen garanti.

MVH Theo

Adder
972 Inlägg
5 september 2005
Trådstartare
Okey... Men hmm... Ang LOz INPUT varför har jag det om jag har en RCA ingång då ?

Sync skulle alltså kunna vara en inbyggd fördelare, så jag inte behöver ha en rca kabel som delar sig om jag vill ha ett till slut steg lr liknande ?

Vad menar du med väldigt gammalt ? Kanske är 2-3 år...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

859 Inlägg
5 september 2005
Adder skrev:
Okey... Men hmm... Ang LOz INPUT varför har jag det om jag har en RCA ingång då ?

Sync skulle alltså kunna vara en inbyggd fördelare, så jag inte behöver ha en rca kabel som delar sig om jag vill ha ett till slut steg lr liknande ?

Vad menar du med väldigt gammalt ? Kanske är 2-3 år...

Jahapp, då är inte LOz INPUT det jag trodde då.

Sync är jag som sagt osäker på.

Är steget 2-3 år gammalt kan du med största sannorlikhet brygga det. Med gamla steg så menar jag 7-8-9+år gamla aparater.

/Theo

782 Inlägg
6 september 2005
borde inte LOz input va högnivå ingångar (=inget att bry sej om om du kör med lågnivå RCA)och sync lågnivå utgång till nästa slutsteg.

Adder
972 Inlägg
6 september 2005
Trådstartare
patrik79 skrev:
borde inte LOz input va högnivå ingångar (=inget att bry sej om om du kör med lågnivå RCA)och sync lågnivå utgång till nästa slutsteg.

men du är 100a på att sync är som en födelare ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

782 Inlägg
7 september 2005
inte helt hundra men det borde va så, har du flera steg så är det bara att prova och har du inte fler steg så behöver du ju inte bry dej om den. har du några bilder på steget så är det säkert lättare att veta va det är.

Adder
972 Inlägg
7 september 2005
Trådstartare
Kan se om jag hittar några på nätet annars tar ju några imorrn...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
7 september 2005
Trådstartare
För 17 gubbar kan det bli bättre ?! Leta efter en bild och hitta instruktionsboken big_smile http://www.coustic.com/classic/PDFs/U-SERIES.PDF

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök