5160
Sök

Försäkringsbolaget Atava läggs ner

Utanlem
895 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Jaha... Idag fick man papper från Trygg Hansa som tacka för jag blivit kund hos dom...

Mitt tidigare försäkringsbolag Atava går i graven: https://www.atava.se/Atava/general/cont … _id=516774

Trygg Hansa vill ha 800kr mera om året...

Någon som vet ett liknande företag som Atava?

Edit: Insplanet kunde inte hjälpa mig.. deras bästa pris var 1500kr dyrare hmm
Senast redigerat av Burken (22 november 2010)

6 732 Inlägg
22 november 2010
Kolla på compricer

Fick 4200 året (Salus Ansvar) för min 340 istället för 6000-7000 med Atava

De/Dem

945 Inlägg
22 november 2010
Det var som fan...

Förut när man köpte mycket bilar så föreslog alltid diverse bilfirmor just Atava. Med argument: Billigt för dig.
Använder mig idag av Länsförsäkringar som inte täcker ett skit och vägrar betala ut ersättning.
Men det funkar, därför jag får billiga fakturor istället för skyhöga. Länsförsäkringar ger mig 50% i skillnad.

Frågan på trådens ämne är hur man automatiskt kan bli kund till ett helt annat bolag då man aldrig skrivit
på något papper eller talat in något bindande per telefon, låter falskt och vi kommer säkert höra mer.

Personligen så är jag portad av just TryggHansa så det är spännande!
Om jag nu haft Atava, hade jag då blivit ståendes utan försäkring?

Sen är det lite som så att, eftersom bolaget lägger ner så finns ingen skyldighet att hitta en motsvarighet
som gäller prislappen per år halvår eller hur man nu valt att lägga upp det.

Ännu en sak som är intressant då jag är förbjuden att anlita TryggHansa är följande:
""Sedan start har försäkringarna tecknats i försäkringsbolaget Trygg-Hansa, men marknadsförts under varumärket Atava.""

Men att anlita Atava gick bra, eller går bra, för mig. smile

2 337 Inlägg
22 november 2010
"Kunderna kommer att meddelas i samband med att försäkringen ska förnyas och de kommer att erbjudas försäkringar i Trygg-Hansa. Atavas hemsida kommer att finnas kvar för att kunder som drabbats av skador ska kunna fortsätta att hantera dem via hemsidan. De försäkringar som kunderna har tecknat gäller som vanligt tills dess att avtalet löper ut."

Så ingen borde väl ha fått förhöjd premie och nytt avtal, om man ska tro Atava/TryggHansa. Sen om det är så i verkligheten har jag ingen aning om. Teori och praktik går ju inte alltid ihop tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
22 november 2010
å va e egentligen 800;- på ett år

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

945 Inlägg
22 november 2010
JaggaChafen skrev:
å va e egentligen 800;- på ett år

Det är nästan 100:- mer i månaden för att ge svar på din fråga. 66:- för att vara väldigt exakt.
Känns som ganska mycket faktiskt om det handlar om personer med en detaljerad och pressad, budget.

Ett motargument som: "Då ska man inte ha bil."  Håller alltså inte.

1 246 Inlägg
22 november 2010
Surt, jag är ganska nöjd med Atava som försäkringsbolag. Billigast har de i alla fall varit för min del. Man får väl hoppas att något moderbolag startar upp en annan form av atava och ser till att hålla försäkringspremierna nere.

338 Inlägg
22 november 2010
Burken skrev:
Jaha... Idag fick man papper från Trygg Hansa som tacka för jag blivit kund hos dom...

Mitt tidigare försäkringsbolag Atava går i graven: https://www.atava.se/Atava/general/cont … _id=516774

Trygg Hansa vill ha 800kr mera om året...

Någon som vet ett liknande företag som Atava?

Edit: Insplanet kunde inte hjälpa mig.. deras bästa pris var 1500kr dyrare hmm

kolla folksam de gav mig 1100 biligare än trygghansa

Audi S4 SuperCharged

Sök