Nån som åker KTM SX 144/150 ?

Alpha-X
30 augusti 2010 · 85 Inlägg

Funderar på att byta hoj fulltständigt!
Sugen på att prova 2t igen då det var ett par år sedan man körde det.

Intresserad av KTMs SX144/150 08-

Nån som har erfarenhet av ovan nämnda hoj?

I´m a Gubbe !
Shink
7 september 2010 · 108 Inlägg

Jag kör fortfarande på min 144sx -08 då jag köpte den i Dec -07. Den var bland dom första som kom till sverige, och den går fortfarande som en klocka! smile  Kör både enduro och cross med den och storm trivs smile Mvh linus

Ja slant på bromsa...
Alpha-X
10 september 2010 · 85 Inlägg

Låter ju riktigt bra!
Inga större krångel med dem då?

I´m a Gubbe !
Snitch Ointresserad.
10 september 2010 · 936 Inlägg

Första 144:orna Var långt ifrån optimala, hade problem med både växellåda och kolvar. Många seriöst åkande vänner som skar sina maskiner efter 10-15 timmar.

Sen ändrade KTM på en del grejer. Hade jag varit dig hade jag köpt en senare 08.

Fina hojar de där.

Teabag appreciation club.
Timjoh
10 september 2010 · 453 Inlägg

Har ingen erfarenhet av just den crossen, men antar att du kör 4T nu när du sa att du skulle pröva på 2t igen. Hört att det ska vara hemskt att byta från 4t till 2t, typ som om du står still.

Men det kanske du är medveten om smile

Snitch Ointresserad.
10 september 2010 · 936 Inlägg

Äsch, haha det är ju inte sant. Mera effekt i 2T. Meen man får ju gasa lite.

Teabag appreciation club.
Timjoh
10 september 2010 · 453 Inlägg

Snitch skrev:
Äsch, haha det är ju inte sant. Mera effekt i 2T. Meen man får ju gasa lite.

Jo visst är det det, men vridet i 4t väger minst jämt med dom där extra hästarna i en 2 takt wink

Snitch Ointresserad.
10 september 2010 · 936 Inlägg

Jo, men det är nåt speciellt med 2T. Om man började åka när det inte fanns 4T...

Teabag appreciation club.
Turbomotor volvolover
10 september 2010 · 667 Inlägg

en cross är ngt man ska köra på som fan med och gasa fullt och då ska de va effekt på höga varv, annars kan man ju nästan köpa ngt annat wink

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Sanizz
10 september 2010 ·

Timjoh skrev:
Har ingen erfarenhet av just den crossen, men antar att du kör 4T nu när du sa att du skulle pröva på 2t igen. Hört att det ska vara hemskt att byta från 4t till 2t, typ som om du står still.

Men det kanske du är medveten om smile

Håller inte med där, snarare tvärtom! Min gamla 250 2t var fan så mycket vassare än min 450 4t. Dock föredrar jag köra 4t mer.

Shink
10 september 2010 · 108 Inlägg

Alpha-X skrev:
Låter ju riktigt bra!
Inga större krångel med dem då?

Min hoj var ju den 4:e som kom till sverige och det är ju första modellen av 144an och då har jag aldrig haft problem med den och den har inte blivit "tjej körd" precis om man säger så smile

Ja slant på bromsa...
Alpha-X
13 september 2010 · 85 Inlägg

Jo det där med o byta från 4t till 2t har jag funderat på en hel del... o funderar väl fortfarande kan man säga.
har inte åkt 2t sen min gamla 125a för 6-7 års sen.
Pratade faktiskt med en kille rätt nyligen som just gått från 250 4t till en 150 2t, han har inte haft roligare sa han... fast det betyder ju iofs inte att jag kommer att ha det wink

Shink, låter bra, riktigt bra att även dem 1a modellerna har hållt så bra, brukar ju alltid finnas lite barnsjukdomar osv.

I´m a Gubbe !
r35pect BMW ///M3
13 september 2010 · 404 Inlägg

07 ktm ska du passa dig för, i princip alla modellerna hade någon "sjukdom" just 07. har för mig det var tiotalet hojar som ramen knäcktes/sprack på, växellådor som skurit mm, och eftersom 144 var en helt nykomling i gänget så är det ännu större varningstecken ovanför den.

fränare med 2t men vridet i en 4t slår 2t med hästlängder.

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Ramstedt
23 november 2010 · 1 Inlägg

ja funderar med på en sx150cc eftersom ja behöver nått lättare än det ja har nu. Jag är lite osäker på KTM eftersom ja har kompisar som kör det och dom har mycket problem med dom... såg att det stod att man skulle passa sig för 07orna men hur är 08, 09, 10 eller 2011orna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang