Kan man lägga AC i en bil som inte har det?

JohnnyN Rutinerad medlem
6 september 2005 · 1 938 Inlägg

Ja, rubriken säger väl allt tongue är det möjligt att "installera" AC i en bil som inte har det från början?
Om det går, hur mycket arbete är det då? Något man kan göra själv, eller är det bäst att lämna in den till en verkstad?

Hur är det föresten med kördator till en Calibra? Har en analog klocka nu, och kördatorn ska sitta på samma ställe, men går det att koppla in en färddator då? Hur vet man var man ska börja koppla i kablar till kördatorn?

Är tacksam för alla svar smile både gällande AC:n och kördatorn smile

Senast redigerat av calibra_nox (6 september 2005)

volvo850gle Volvo-Führer
6 september 2005 · 69 Inlägg

ja, det går att eftermontera ac.. vet dock inte om det finns universalkit eller om man måste hitta ett som passar till sin bil, misstänker att det kan gå på hur mycket som helst typ pga. att när man ska laga ac'n så brukar de bli dyyrt smile

Jag kräver inte respekt. Jag kräver TOTAL UNDERKASTELSE!
(Jag kör ju faktiskt VOLVO!)
Tamii
7 september 2005 · 3 Inlägg

Klart du kan göra det! Beroende på hur händig du är själv och så kan det ju variera i pris, men det enklaste är ju att kolla efter ac till just den bilen du har, kolla upp om det skiljer något på kabelstam eller så, har du tur kanske det bara är att skaffa en ac-kompressor, kylare, element till kupeen och kompensator samt styrningen till det, men kolla upp med skrotar o så säger jag....

Senast redigerat av Tamii (7 september 2005)

JohnnyN Rutinerad medlem
7 september 2005 · 1 938 Inlägg

Tackar för dessa svar smile

Men någon som vet hur krångligt det är att koppla in en kördator i en Calibra? Det ska nog tydligen gå, men hur svårt är det? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang