7532
Sök

Problem att ansluta till internet med mobilen på hemnätverket

Skrap
2 098 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
tjena, jag har försökt att ansluta min mobil till hemnätverket.
Nu till det tråkiga, jag hittar mitt nätverk, & jag har koden till att komma ut på internet men den funkar inte när man har skrivit in den på telefonen. Det står att nyckeln är ogiltig mad "Sony Ericsson Vivaz"

Tacksam för svar
/jofoon

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

412 Inlägg
29 november 2010
Har du ÅÄÖ med i lösenordet?
Annars kan du kolla på WI-FI-inställningar så att du inte har bockat i statisk IP, då måste du gå in i din Router och tillge/tillåta telefonens IP-adress.

I routern ska du ha dynamiskt IP inställt (..även på telefonen för att det ska fungera)

135
├┼┼
24 R

Skrap
2 098 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
KennethL skrev:
Har du ÅÄÖ med i lösenordet?
Annars kan du kolla på WI-FI-inställningar så att du inte har bockat i statisk IP, då måste du gå in i din Router och tillge/tillåta telefonens IP-adress.

I routern ska du ha dynamiskt IP inställt (..även på telefonen för att det ska fungera)

Jag har kollat efter allt sånt i telen, men det funkar inte. Det funkar att koppla upp sig på andra trådlösa nätverk. Men detta är konstigt som f*n..

Ska kolla lite mer, tack för hjälpen så länge smile

412 Inlägg
29 november 2010
Ta dig en titt på routerns inställningar.
Skriv 192.168.1.1 i webbläsaren så får du upp alla inställningarna du kan tänkas behöva, och beroende på vad du har för router så finns det diverse inställningar för anslutningar via trådlöst och du kan med lite tur se vad som är anslutet till routern. smile

135
├┼┼
24 R

Skrap
2 098 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
KennethL skrev:
Ta dig en titt på routerns inställningar.
Skriv 192.168.1.1 i webbläsaren så får du upp alla inställningarna du kan tänkas behöva, och beroende på vad du har för router så finns det diverse inställningar för anslutningar via trådlöst och du kan med lite tur se vad som är anslutet till routern. smile

ska kolla upp det lite nogrannare i morgon! big_smile förhoppningsvis så löser detta sig smile tack för hjälpen!

//Jofoon

Sök