Xenon montering?

JimmyAndersson
7 november 2010 · 1 679 Inlägg

Får snart hem mitt xenon kit till min 740 så tänkte kolla hur folk har monterat fast sina ballaster?
Gärna bilder på hur det är utfört, även andra bilar går bra så man kanske får en ide eller nåt.

Volvo 244 "GLT" (1988)
SimonGT
7 november 2010 · 105 Inlägg

Bara att sätta dom nära (så kablarna räcker) o på ett ställe där du har plats, svårare än så e de inte:)
Så på en 740 tycker ja inte de ska vara så svårt

Mitsubishi 3000GT "Twin Turbo" (1999)
JimmyAndersson
7 november 2010 · 1 679 Inlägg

SimonGT skrev:
Bara att sätta dom nära (så kablarna räcker) o på ett ställe där du har plats, svårare än så e de inte:)
Så på en 740 tycker ja inte de ska vara så svårt

Jag tänkte mer på hur man ska fästa dom?
borra nånting eller?
eller strippa fast dom?
Tänkte på hur fast sättningen är gjord.

Volvo 244 "GLT" (1988)
SimonGT
7 november 2010 · 105 Inlägg

På min Mitsubishi har ja dom bara fastklämnda under/bakom strålkastarna o på Saaben sitter  dom till halvljust skruvade fast under blinkersen o dom te helljuset e stripade på krockbalken. De e bara o göra vad man tycker passar. Men borra bör man väl hålla sej ifrån me tanke på krocksäkerhet om man vill tänka på de.

Mitsubishi 3000GT "Twin Turbo" (1999)
Stefan Varberg Supraman
7 november 2010 · 2 300 Inlägg

Följer det med hållare så använd dom, annars en plan yta med dubbehäftande funkar med.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
JimmyAndersson
7 november 2010 · 1 679 Inlägg

okej, tack för tipsen, verkar ju inte vara nåt speciellt man ska tänka på för att få fast ballasterna smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Stefan Varberg Supraman
7 november 2010 · 2 300 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
okej, tack för tipsen, verkar ju inte vara nåt speciellt man ska tänka på för att få fast ballasterna smile

Dom tål ganska mkt men tänk på att de viktigaste e att dom får va torra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
DanneJ
7 november 2010 · 642 Inlägg

Ballasterna kan även bli väldigt varma så helst ska man inte montera de så de ligger an mot någon tunn kabel, jag använde hållarna man fick med och fäste ballasterna genom de.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Kanderss0n
8 november 2010 · 68 Inlägg

Om du inte fick med några fästen så använda bara självborrande karrosskruv så sitter dom smile

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
JimmyAndersson
8 november 2010 · 1 679 Inlägg

Kanderss0n skrev:
Om du inte fick med några fästen så använda bara självborrande karrosskruv så sitter dom smile

jag hörde ju att man ska undvika att borra i karossen smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
joQue Game On!
8 november 2010 · 244 Inlägg

kör lite dubbelhäftande tejp + ett par buntband så sitter de nog kanon ska du se smile

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
denton
14 november 2010 · 214 Inlägg

buntband funkar alldeles utmärkt smile sätt dom ovanför strålkastarna, gjorde jag i min 940 smile

TouchOfRed Meldem
3 december 2010 · 4 137 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Får snart hem mitt xenon kit till min 740 så tänkte kolla hur folk har monterat fast sina ballaster?
Gärna bilder på hur det är utfört, även andra bilar går bra så man kanske får en ide eller nåt.

Hur blev det med Xenonet sen då? big_smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
JimmyAndersson
3 december 2010 · 1 679 Inlägg

vart skitbra smile
räckte med att strippa fast dom smile
ena ballasten sitter i en "bult" som sticker upp från hjulhuset där jag tror ABS enheten sitter om man nu skulle ha en sån smile
har kört med detta ett tag nu och verkar sitta bra smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
TouchOfRed Meldem
3 december 2010 · 4 137 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
vart skitbra smile
räckte med att strippa fast dom smile
ena ballasten sitter i en "bult" som sticker upp från hjulhuset där jag tror ABS enheten sitter om man nu skulle ha en sån smile
har kört med detta ett tag nu och verkar sitta bra smile

Gött ! big_smile
Du har vanliga räfflade glas på din?

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
JimmyAndersson
3 december 2010 · 1 679 Inlägg

aa det har jag, tror det iaf smile
Vanliga standard 740 -90 smile
finns en bild på bilen med xenonet monterat smile
titta in på min sida bara smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang