jimmzzan skrev:
tkd_rille skrev:
VLN skrev:
Ska man köra svarttaxi och leva farligt kan man lika gärna köra som friåkare ( utan att tillhöra nått bolag). Du bestämmer ju själv taxan så länge du har prisuppgift utanpå och innanpå bilen. Ingen som läser den ändå och du kan blåsa folk hej vilt.
Har själv kört taxi för Taxi Sthlm och har hört historier om friåkare som tagit 3000kr av turister från arlanda till city.
Om man betalar 3 tusen för svarttaxi när de går att fråga andra bilar vad de tar så är man enbart blåst.
när du är på semster, är de första du gör att börja ställa frågor "hur mycket kostar denna tjänsten" till allt du ser? när man ser en taxi är det väl självfallet att man misstänker att det är "normalpris" som gäller. sen står det blåsa folk hej vilt. dvs dom gör ju det med flit och har väl då undangömt priset så gott de går tills det är dax och betala.
I och med att vi blir blåsta i andra länder på taxi så skulle det vara underligt om inte vi svenskar får blåsa turister

Efter incidenten med 3000 kronors körning så bestämde Arlanda eller LFV som äger stället att sätta upp en regel som säger att en fribil får max ta 785 kronor till och från Arlanda. Fri prissättning i Sverige? jo så länge du inte lurar turister annars j*klar.
Senast redigerat av Slash (5 december 2010)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!