Som rubriken lyder så undrar jag hur det är med att koppla in el-hissar i en bil med vevar, komplicerat? ngn som har kunskap om något liknande eller just sånt här får gärna svara.
Glt och turbo modellerna brukar ha fördraget till b-stolparna. Dom andra har det oftast inte. Sen har jag själv sett ett antal olika sorters kontaktstycket beroende på årsmodell så du får kolla och testa dig fram.
okej du, jag har en gl så tevksamt om jag har det men får väll kolla, tar inte lång tid o ta bort lite plast detaljer, men om det inte skulle vara ngt framdraget, hur skulle man göra då?
okej, får man sätta dit allt själv så skiter jag nog i det för är kass på el, men om man får tag på komplett el till en 940, men vart tar alla kablar vägen från framdörrarna bakom all panel?
Det går till säkringsdosan bakom askfatet. Kablar från dörrbelysning,eventuellt larm och centrallås. Så mycket jobb är det inte. Det pilligaste är vid säkringsdosan och att få dit elhissen men finns färdiga hål för att fästa den:)
okej:) det lät ju positivt:P men sen är det ju att få tag i elmotor och armar men det lär jag hitta på samma bil som kablarna:), men på min förra bil tog jag bort rutan när ja tonade så ska väll funka och bara byta ut det hela mot någon med elmotor om du hänger med.
Ja i dörrarna rensar du bort allt utom lås+centrallåsmotor, låt rutan sitta kvar för du hakar bara i armarna från hissmotorn sen låser denna rutan med ett par simpla hakar i metall. I med elhissmotor plus nya elen. Glöm inte att fixa dörrpanelerna från bilen med elhissar. Du kan alternativt bara ta plasten plus hissknapparna och montera på dina befintliga dörrpaneler men kan se fult ut med hålet för fönsterveven...
japp men du måste väll hissa ner rutan så du får bort armarna på min bil? så gjorde iaf ja på min förra sen tar du bort dem gammla armarna och sätter i dem från den med el hissar + el motor osv, dörrsidor knappar, men angående kablarna, finns det uttag för dem med även om jag inte har haft några fördragna kablar
Ja det får du ju greja lite med men du har ju gjirt det förr som du säger. Menar du uttag i säkringshållaren? där får du kolla lite hur det ser ut i bilen du tar ifrån. Bör bara vara där du kan stöta på några frågetecken. Kan va nån säkring som saknas eller någon du får koppla in dig på. Bör dock redan stå "elhissar" på din askkopp där du har säkringarna