Rquired
Allmänt envis
11 december 2010
· 12 512 Inlägg
BMWgrabben skrev:
Rquired skrev:
BMWgrabben skrev:
Saaben jag hade kunde ja få ner till 0.7 vid lugn stadskörning. df tycker jag de e konstigt att en "likadan" volvo inte ger mer ifrån sig.. men volvo har ju, under sina år, ej gått ihop med förbrukning
En sådan Saab du hade går inte snålare än Volvon om du gasar, kärring-kör du drar den nog lite mindre på grund av den mindre motorn men skall du inte använda effekten kan du lika gärna släppa kravet på minst 170hp? Fördelen du får i Volvo är 5cyl, med allt det innebär i form av kraftigare motor och motorljud jämfört med en fyra.
Dessutom uppför sig 850 hyggligt längs vägen jämfört med yviga 900/9-3, så även om Volvo vore törstigare vore den det bästa valet i mina ögon.
Kärringkör inte, men man ligger ju inte på gasen jämt o ständig. är lite mer av gasa-typen egentligen men ibland vill man ju snåla lite (jag iaf..)
Saaben gick fan som ett spjut på vägen, farthållare i 120, kändes som en s-klass!
Du har uppenbarligen aldrig kört en S-klass, förmodligen inte ens en E eller C-klass med tanke på din jämförelse.
Men jag tänkte inte på motorväg, det räcker med att accelerera eller svänga med den modellen för att förstå vad jag menar. Tycker fortfarande liknelsen med "det spelet där man balanserar en kula och skall undvika att den trillar ner i hålen" är klockren mot den modellen, lite så känns det att trycka på med en sådan Saab på kurvig väg. 850 är inte direkt dedikerad för den uppgiften, men uppträder mycket bättre än Saaben.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.