6911
Sök

Bilen rasat, hur hade ni gjort?

Jävel
2 018 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
Tja!

Drog ner till småland med min 240 i helgen (ca 50 mil) o så började bakaxeln vina på motorvägen utanför linköping ungefär.
Med ca 20 mil kvar att köra så sket jag i de. När vi kom fram till småland dit vi skulle så lånade ja ut bilen till en kamrat, Sen rasade skiten.
Bakaxeln rasade först, så låste sig allting. Vid mina försök att få den därifrån så gick bottenstocken på lådan också sönder.

Hur hade ni gjort nu?

Skrota ser jag inte som ett alternativ då bilen är nybes UA.
Hade ni hyrt släp, o åkt ner och hämtat den?
Eller bogserat hem den?
Eller köpt delar o kört ner o monterat?

Förslag tack. Vettefan hur jag ska göra, har lite begränsad ekonomi nu innan julen också.

Mvh: Isac

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 271 Inlägg
13 december 2010
det är inte meningen att man skulle kört bil i helgen verkar de som min bil paja med men inte lika illa. men bytta en låda å bakaxel på är juh inte så svårt. tycker du ska göra de om du är redigt snäll kanske du kan va i skolan med

1 567 Inlägg
13 december 2010
Plankpojk skrev:
Tja!

Drog ner till småland med min 240 i helgen (ca 50 mil) o så började bakaxeln vina på motorvägen utanför linköping ungefär.
Med ca 20 mil kvar att köra så sket jag i de. När vi kom fram till småland dit vi skulle så lånade ja ut bilen till en kamrat, Sen rasade skiten.
Bakaxeln rasade först, så låste sig allting. Vid mina försök att få den därifrån så gick bottenstocken på lådan också sönder.

Hur hade ni gjort nu?

Skrota ser jag inte som ett alternativ då bilen är nybes UA.
Hade ni hyrt släp, o åkt ner och hämtat den?
Eller bogserat hem den?
Eller köpt delar o kört ner o monterat?

Förslag tack. Vettefan hur jag ska göra, har lite begränsad ekonomi nu innan julen också.

Mvh: Isac

Besikta igen och få den i ej körbarskick och sedan skrota den wink

Fråga dig själv om bilen är värd att renovera!? bakaxel är väl minst 2500:- och växelådan 2500:- den med.. sen jobbet på det.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Jävel
2 018 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
Stoffe, nee lite otursamt. Ah dom skulle fråga det idag. Men ja kan inte åka ner en vardag.

940R, De är en variant wink.. Låda har jag en ligger redan. Bakaxel har ja bra kontakter på. Så kan säkert ordna en för en femhundring eller så. Det är mest transportkostnader som tar emot.

1 298 Inlägg
13 december 2010
Ja du får fråga dig om bilen i fråga är värd det. Är den rostfri och klockren i övrigt så kan de ju vara värt att byta låda och bakaxeln. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 271 Inlägg
13 december 2010
Plankpojk skrev:
Stoffe, nee lite otursamt. Ah dom skulle fråga det idag. Men ja kan inte åka ner en vardag.

940R, De är en variant wink.. Låda har jag en ligger redan. Bakaxel har ja bra kontakter på. Så kan säkert ordna en för en femhundring eller så. Det är mest transportkostnader som tar emot.

tänkte jag inte på. men kan nu inte vara så svårt att få någon att pilla ihop de åt dig där nere juh.

Skrap
2 098 Inlägg
13 december 2010
Jag tycker att du ska köpa delar på skroten och montera! sen åka i väg hem med den. Finns väl en del skrotar i gislaved! På något sätt måste det lösa sig.
Senast redigerat av JofooN (13 december 2010)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 december 2010
Om du bestämmer dig för att fixa den för att sedan direkt efter sälja den så är det lika bra att skrota den nu/sälja den i delar.

Hade du tänkt fixa den för att sedan använda den då du trivs bra med den så är det bara fixa och köra wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 517 Inlägg
13 december 2010
sälja den där den står nu smile Om det nu är nån som nappar

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Försöker iaf
1 998 Inlägg
13 december 2010
Bakaxel: Mer än 500kr skulle inte jag ge för en 1030 till 240

V-låda 500kr max för en m47
Detta är inga skrotpriser utan vad de kostar att köpa privat.
Skroten här omkring tar 1000kr för en låd och 1500 för en bakaxel. SÅ det är ju inte mycke pengar...

Jobb. Hör runt lite och se om det finns nån vänlig själ som kan låna ut sitt garage för en liten peng och byt sakerna på plats.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Skåning
739 Inlägg
13 december 2010
Jag hade plockat med mig delar, åkt dit en tidig morgon med verktyg, delar, domkraft och pallbockar. Sen hade jag bytt allt på plats smile Efter egen erfarenhet så kan det ta 8 timmar.
Om det sen är snabbt eller långsamt är upp till var och en att bedömma smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Oturen själv
593 Inlägg
13 december 2010
Hyr släp och hämta den, sen fixa den hemma i lugn och ro. Ett släp är inte alls dyrt å hyra.. Men hyr gärna ett släp med vinsh så gåre smärtfritt!

Brum

185 Inlägg
13 december 2010
Fixa delarna så fixar vi det på skolan ska du se wink

Jävel
2 018 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
Nu har jag vart o plockat fram lådan jag har. o så var ja o köpte en axel me bärarmar o hela skiten.

Så nu blire väl att antingen hyra ett släp som ni sa, eller åka ner o försöka få hjälp av grabbarna.
Får se hur vi löser de smile
Tack för stöd!
Är iofs ledig imorn. Men blir en tung dag att åka ner me grejerna, o så plocka ihop bilfan o köra hem två bilar.

Jävel
2 018 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
Smidigast över en helg, fast då är det nog svårt att få tag på en verkstad. Får snacka me grabbarna där nere o se hur fan ja ska lösa de smile

Sök