Har nu startat upp min Amazon med B230 turbo motor i!
Problemet är att när man startar så går motorn kanon fint i ca 5-10 sekunder sen börjar han gå upp och ner i varv och grenröret blir glödande efter kanske 5 minuter på tomgång?????
Har provat åå ställa om förtändningen mellan 12 åå 20 grader men ingen skillnad och bränsle får han??
Problemet är att när man startar så går motorn kanon fint i ca 5-10 sekunder sen börjar han gå upp och ner i varv och grenröret blir glödande efter kanske 5 minuter på tomgång?????
Har provat åå ställa om förtändningen mellan 12 åå 20 grader men ingen skillnad och bränsle får han??
Tacksam för svar:)
Mvh/Blomster
Kolla så kamremmen sitter som den ska så den inte står nån kugg fel.
Tacksam för svar:)
Mvh/Blomster
Kolla så kamremmen sitter som den ska så den inte står nån kugg fel.
Glödande grenrör är oftast fel spel på ventilerna stänger inte avgasventilerna så lär grenröret vara vitt efter 10 min hård körning så kolla spelet mellan ventil o kammaxel du för det låter som att avgasventilerna inte stänger
Renovera är kul me fan så drygt ...någon som känner igen det