2722
Sök

Amazon B230 Turbo glödande grenrör?????

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Har nu startat upp min Amazon med B230 turbo motor i!

Problemet är att när man startar så går motorn kanon fint i ca 5-10 sekunder sen börjar han gå upp och ner i varv och grenröret blir glödande efter kanske 5 minuter på tomgång?????

Har provat åå ställa om förtändningen mellan 12 åå 20 grader men ingen skillnad och bränsle får han??

Tacksam för svar:)

Mvh/Blomster

KlevaRaggar´n

402 Inlägg
16 december 2010
#2
KlevaRaggarn skrev:
Hej!

Har nu startat upp min Amazon med B230 turbo motor i!

Problemet är att när man startar så går motorn kanon fint i ca 5-10 sekunder sen börjar han gå upp och ner i varv och grenröret blir glödande efter kanske 5 minuter på tomgång?????

Har provat åå ställa om förtändningen mellan 12 åå 20 grader men ingen skillnad och bränsle får han??

Tacksam för svar:)

Mvh/Blomster

Kolla så kamremmen sitter som den ska så den inte står nån kugg fel.

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#3
Hedlisch skrev:
KlevaRaggarn skrev:
Hej!

Har nu startat upp min Amazon med B230 turbo motor i!

Problemet är att när man startar så går motorn kanon fint i ca 5-10 sekunder sen börjar han gå upp och ner i varv och grenröret blir glödande efter kanske 5 minuter på tomgång?????

Har provat åå ställa om förtändningen mellan 12 åå 20 grader men ingen skillnad och bränsle får han??

Tacksam för svar:)

Mvh/Blomster

Kolla så kamremmen sitter som den ska så den inte står nån kugg fel.

Har redan dubbelkollat dää:P

KlevaRaggar´n

513 Inlägg
16 december 2010
#4
Inte så att han får för mycket bränsle. Kolla luftmängds mätaren om du kör med det. Eller vad kör du med?

Biltokig
310 Inlägg
16 december 2010
#5
kollat så tändkablarna sitter rätt?? tar han någon olja?? orginal turbo och grenrör??

Harè bra

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 december 2010
#6
Vad är de för motor och styrsystem? Eller är de kanske förgasare?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#7
Melin82 skrev:
Inte så att han får för mycket bränsle. Kolla luftmängds mätaren om du kör med det. Eller vad kör du med?

Jag ska kolla upp bränslet mer exakt men tror inte det....luftmängdsmätaren fungerar:P

Mvh/Blomster

KlevaRaggar´n

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#8
ola_volvo skrev:
kollat så tändkablarna sitter rätt?? tar han någon olja?? orginal turbo och grenrör??

Tändkablarna sitter rätt och tar ingen olja...orginal turbo men köpt grenrör!!

Mvh/Blomster

KlevaRaggar´n

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#9
Boostrider skrev:
Vad är de för motor och styrsystem? Eller är de kanske förgasare?

B230 FT med ET:ns Motronic(chippad)...inte förgasare:)

Mvh/Blomster

KlevaRaggar´n

Forummoderator
17 961 Inlägg
16 december 2010
#10
KlevaRaggarn skrev:
Boostrider skrev:
Vad är de för motor och styrsystem? Eller är de kanske förgasare?

B230 FT med ET:ns Motronic(chippad)...inte förgasare:)

Mvh/Blomster

Lambdan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
16 december 2010
#11
hur gör du när du ställer om tändningen på den?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

15 Inlägg
16 december 2010
#12
Vad ligger han på för varv när han går upp o ner ?

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#13
Dieselsmurfen skrev:
KlevaRaggarn skrev:
Boostrider skrev:
Vad är de för motor och styrsystem? Eller är de kanske förgasare?

B230 FT med ET:ns Motronic(chippad)...inte förgasare:)

Mvh/Blomster

Lambdan?

Finns ingen lambda på ET...

KlevaRaggar´n

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#14
NITROUS skrev:
hur gör du när du ställer om tändningen på den?

Har ett omgjort svänghjul så att jag kan flytta trigger piggen och på så sätt justera tändningen...

KlevaRaggar´n

34 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#15
sniddi skrev:
Vad ligger han på för varv när han går upp o ner ?

Beror på hur mycket du gasar kanke 1000 varvs skillnad:P

KlevaRaggar´n

15 Inlägg
16 december 2010
#16
Glödande grenrör är oftast fel spel på ventilerna  stänger inte avgasventilerna så lär grenröret vara vitt efter 10 min hård körning så kolla spelet mellan ventil o kammaxel du för det låter som att avgasventilerna inte stänger

Renovera är kul me fan så drygt ...någon som känner igen det


Sök