Holmqvist 9-5 Aero

Aerocombi Xenoholic
21 november 2009 · 2 559 Inlägg

Måste nog tyvärr hålla med dig om att det bara skulle se konstigt ut med bara bakboxar o inget annat.
Annars kan du ju göra nåt liknande det jag gjort big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Derbi
21 november 2009 · 1 531 Inlägg

Då är jag inte ensam smile Det du gjort är riktigt läckert.

Aerocombi Xenoholic
21 november 2009 · 2 559 Inlägg

Derbi skrev:
Då är jag inte ensam smile Det du gjort är riktigt läckert.

smile Tackar smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Derbi
10 december 2009 · 1 531 Inlägg

Dags för en lite uppdatering kanske. Är i fullfärd med att skissa på hur jag ska bygga om baslådan. Tror jag har kommit fram till en lösning.

Beställde lite grejer till ljudbygget från www.auto-tuning.se



https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/816862_mzyik6.jpg
Konding från Ground Zero samt ett distrubitionsblock med volt mätare smile

Skall även lacka om motordetaljerna i vinter. Är inte helt nöjd med resultatet.

Derbi
14 december 2009 · 1 531 Inlägg

Idag var jag iväg på besiktning med bilen, så igår plockade jag av mina USA blinkers, eller jag bytte ialla fall så dom inte lyste hela tiden. men upptäckte då att när jag satt tillbaka org. lampan så fungerade inte den på förarsidan. men fick ingen anmärkning på det utan bara åk hem och byt lampa.
men nu när jag har bytt tillbaka till USA igen så fungerar det fortfarande inte. Den lyser som pos. ljus men blinkersen fungerar inte. vad kan det vara för fel? Vore gött om någon hade något förslag.

volvo240R
14 december 2009 · 1 964 Inlägg

låter härligt, det är ingen säkring eller så då? du har inte tillgång att kunna mäta om det kommer fram ström till kabeln eller om det är kabelbrott?

Derbi
14 december 2009 · 1 531 Inlägg

Har faktiskt inte kommit så långt ännu wink Ska kolla imorn. Är lite kallt och mörkt ute nu. Har tyvärr ingen tillgång till mätutrustning för att kunna mäta, men jag ska iväg till joxter på auto-tuning imorn och felsöka då han har dator som tex bilprovningen har, så jag hoppas på att hitta felet.
Har ingen lust att lägga ut mer pengar på denna bilen nu under vintern pga arbetslöshet men sen ska jag spara undan pengar till ett nytt projekt nästa år, brett blir det wink

volvo_1987
15 december 2009 · 1 675 Inlägg

Derbi skrev:
Har faktiskt inte kommit så långt ännu wink Ska kolla imorn. Är lite kallt och mörkt ute nu. Har tyvärr ingen tillgång till mätutrustning för att kunna mäta, men jag ska iväg till joxter på auto-tuning imorn och felsöka då han har dator som tex bilprovningen har, så jag hoppas på att hitta felet.
Har ingen lust att lägga ut mer pengar på denna bilen nu under vintern pga arbetslöshet men sen ska jag spara undan pengar till ett nytt projekt nästa år, brett blir det wink

Du skulle ha hört av dig , mät utrustning har jag wink Får dra igång att planera Carlstad Street Meet snart big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
15 december 2009 · 1 675 Inlägg

Vad är det för projekt då markus nu blir man nyfiken ju big_smile Har börjat planera mina planer med nu wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Derbi
15 december 2009 · 1 531 Inlägg

Man kan inte tänka på allt vettu wink men nu är det fixat. Det var så enkelt som att en kabell som hade hoppat ur kontakten. Så nu fungerar det som det ska igen smile

Det nya projektet kommer jag hålla för mig själv ett tag till. Kommer dock behöva hjälp med det så några utvalda personer kommer få förfrågan om dom kan/vill hjälpa till.
Ja vi får sätta igång och planera lite nu. Blir arbetslös på fredag så jag har tid wink Ett tag ialla fall tills jag börjar mitt nya jobb tongue

JoXter
14 februari 2010 · 492 Inlägg

vi ska att ta tag i de där med sidokjolar å boxarna, du får visa dig lite i garaget bara.. kommer inte
stå där själv å grejja med dina saker utan att få betalt tongue men är du med så kan de bli en del gjort..


börjar du innan mars å jobbar på flitigt så kan du att ha dom lackade å klara innan sommarn!

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
Derbi
5 juni 2010 · 1 531 Inlägg

Nu va det ett tag sedan man skrev här, har inte hänt så mycke med bilen plus att det har varit/är rätt mycket med Carlstad Streetmeet som går av stapeln om exakt en vecka 12/6 big_smile Så ni som inte anmält er eller är sugna på att besöka träffen gå in på www.carlstadstreetmeet.se

Det lilla som hänt med bilen är att jag bytt ut emblemen mot svarta diton smile Blev riktigt bra.
Går i bil bytar planer, men är lite kluven över vad jag ska välja för nån tongue Det enda jag är helt säker på är att det skall vara en kombi, gärna fyrhjulsdriven men inget krav och sen en allmänt rolig bil.

Derbi
11 september 2010 · 1 531 Inlägg

Här har det inte hänt nått på ett tag som ni kanske märker tongue
Har nu tröttnat totalt på bilen och kommer troligen sälja/ byta inom kort.

Så är någon intresserad så hör av er.

666_Beast
12 september 2010 · 1 863 Inlägg

Jasså, vad ska det bli nu för bil då?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
12 september 2010 · 1 531 Inlägg

Planerna lutar åt en Dodge Magnum. Kombi är ialla fall ett krav.  Har varit grymt nöjd med Saaben men har tröttnat på den totalt.

Derbi
15 oktober 2010 · 1 531 Inlägg

Nu är ny bil inhandlad.

Så några mer förändingar på Saaben kommer inte att ske. Vet i nuläget inte om jag ska sälja den eller vänta till våren med att sälja den. Nya bilen kommer inte att köras på vintern smile

Så är någon sugen på Saaben så ge mig ett bud smile

666_Beast
16 oktober 2010 · 1 863 Inlägg

Satan vilken bil du skaffat!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Derbi
16 oktober 2010 · 1 531 Inlägg

Riktigt nöjd med bilen smile Varit drömmen länge och när denna kom ut kunde jag inte låta chansen försvinna.

Derbi
19 december 2010 · 1 531 Inlägg

Saaben såld så detta projekt läggs ner. Kommer sakna saaben, fruktansvärt bra bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang