2326
Sök

Helljusproblem volvo 360, fungerar bara ibland

3 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
hej, har ett lite speciellt problem med helljuset på min 360. "låsningen" av hellyset fungerar inte som det ska. spaken är av modellen att man drar mot sig själv en gång för att tända, och mot sig själv en gång till för att släcka. problemet är att den låser ljuset som den ska ibland och ibland blinkar den bara till med helljuset. har även hänt att den släckt ljuset helt (även halvljus) när jag dragit i spaken. dessutom är det helt gång till gång, ibland funkar det svinbra till en början för att sen lägga ner, och ibland inte alls, det är alltså helt slumpmässigt om det funkar eller inte. osäker på detta men det kan vara att det hela fungerar sämre när motorn inte är igång (vild gissning att den inte orkar lika bra när den får mindre ström?)

när man tänder helljuset hör man ett klickljud någonstans till höger i bilen som jag inte lokaliserat men skulle gissa att det ligger någonstans under instrumentpanelen.

min gissning är att felet sitter i själva klumpen som helljus och blinkersspaken sitter i, ville bara se om någon med mer erfarenhet har någon aning om felet kan ligga någon annanstans, möjligen stället där klickljudet kommer ifrån?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2010
Skulle tro att det är reläet som strular, det är det klickljudet du hör.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök