Monteringslim som tål kyla!

Skaune
21 december 2010 ·

Har precis lackat mina ögonlock till bilen, och eftersom jag e så ivrig att jag inte kan vänta till våren vill jag limma dit dom nu, problemet är att jag kan enbart montera dom i kyla då jag inte har tillgång till varmgarage, så nu e miin fråga finns det något lämpligt lim som man kan limma med i säg -15 grader? pl400 har ju upp till 48 timmars härdningstid, vilket e lite väl lång tid...

Tacksam för svar!

Anuslainen
21 december 2010 · 59 Inlägg

Axor skrev:
Har precis lackat mina ögonlock till bilen, och eftersom jag e så ivrig att jag inte kan vänta till våren vill jag limma dit dom nu, problemet är att jag kan enbart montera dom i kyla då jag inte har tillgång till varmgarage, så nu e miin fråga finns det något lämpligt lim som man kan limma med i säg -15 grader? pl400 har ju upp till 48 timmars härdningstid, vilket e lite väl lång tid...

Tacksam för svar!

Dubbelhäftande tejp eller smältlim kanske?

Skaune
21 december 2010 ·

men håller verkligen dn dubbelhäftande tejpen i kylan?

VAnd3rsson
21 december 2010 · 438 Inlägg

jag körde med sillicon på mina hemma gjorda på min gammla 740 tongue tror inte det ska vara några problem för det att torka,

MVH VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
te_wik Forummoderator
21 december 2010 · 12 813 Inlägg

Kan du inte köra in på en GDS? Blir nog det vettigaste.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
båge montör och hobby mekaniker
21 december 2010 · 2 672 Inlägg

dubbelhäftande hade jag tagit, kanske försökt ha lyktorna igång en stund innan montering också så glaset är lite varmt.. någon lite tjockare tejp typ 3M!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
sir_daniel www.kudoz.se
21 december 2010 · 3 802 Inlägg

biltemas dubbelhäftande tejp med gröna skyddspapperet, tjockt och håller fint.
mina reg. plåtar sitter med det och klarar vintern utan bekymmer smile

Skaune
21 december 2010 ·

te_wik skrev:
Kan du inte köra in på en GDS? Blir nog det vettigaste.



Mvh Tommy

haha och låta det stå o härda i ett par timmar på en gds hall blir nog dyrt! wink de brukar inte heller va så varma!

Blir nog till o vänta till våren har hört så mycket om att det är dumt att montera nu när de e så kallt, så jag får vara tålmodig och vänta! sad

habomaster
22 december 2010 · 463 Inlägg

Jag körde med en svart 3M-tejp till ögonlocken på min gamla bil. Höll jättebra och jag kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att montera nu på vintern. Se bara till att rengöra ordentligt först och värm gärna strålkastarna en aning med varmluftpistol först.. OBS, inte för hastigt då kan det spricka..

Den tejpen fäster jättebra så länge det är torrt och rent..

te_wik Forummoderator
22 december 2010 · 12 813 Inlägg

Axor skrev:

te_wik skrev:
Kan du inte köra in på en GDS? Blir nog det vettigaste.



Mvh Tommy

haha och låta det stå o härda i ett par timmar på en gds hall blir nog dyrt! wink de brukar inte heller va så varma!

Blir nog till o vänta till våren har hört så mycket om att det är dumt att montera nu när de e så kallt, så jag får vara tålmodig och vänta! sad

Du köper ju självklart ett lim eller en tejp som inte behöver härda några timmar...

GDS är tillräckligt varma, iaf om dom har som vi här uppe, kring 15 grader.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
caromania Forummoderator
22 december 2010 · 9 296 Inlägg

Vänta till våren. Det är ju ändå 2 meter snö ute och om du klabbar dit det nu kommer det säkert inte bli lika bra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
gemini78 Jägermeister
22 december 2010 · 909 Inlägg

Ta med dig en hårtork eller varmluftspistol och leta upp ett eluttag, finns överallt.

Värm glaset på lyktan före du pressar fast ögonlocken och du kan ju värma ett tag efter oxå
så inte limmet på tejpen eller vad du nu sätter fast det med hinner frysa och så det hinner fästa.

Senast redigerat av gemini78 (22 december 2010)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Skaune
22 december 2010 ·

gemini78 skrev:
Ta med dig en hårtork eller varmluftspistol och leta upp ett eluttag, finns överallt.

Värm glaset på lyktan före du pressar fast ögonlocken och du kan ju värma ett tag efter oxå
så inte limmet på tejpen eller vad du nu sätter fast det med hinner frysa och så det hinner fästa.

Tips från en kille  i haparanda, han borde veta hur saker funkar i kylan! tack! men jag tror ändå jag får lugna mig lite, får vänta tills snö o is e borta, här e vansinnigt kallt här nere för en stackars skåne påg! vi e inte vana! wink

gemini78 Jägermeister
22 december 2010 · 909 Inlägg

Äh... är bara -21C här just nu, rena sommaren, fast en gång kommer jag ihåg att det var lite småkallt, -43C, var ganska öde på gatorna här i stan just då kan man nog påstå.smile

På vintrarna här brukar vi utnytja garagen tex under shoppingcentret vid gränsen, ska dit senare ikväll och byta kupefläktens hastighetsreglage på morsans bil, varmt och gratis, gör det själv hall liksom fast med flera hundra kvm plats.smile

Axor skrev:

gemini78 skrev:
Ta med dig en hårtork eller varmluftspistol och leta upp ett eluttag, finns överallt.

Värm glaset på lyktan före du pressar fast ögonlocken och du kan ju värma ett tag efter oxå
så inte limmet på tejpen eller vad du nu sätter fast det med hinner frysa och så det hinner fästa.

Tips från en kille  i haparanda, han borde veta hur saker funkar i kylan! tack! men jag tror ändå jag får lugna mig lite, får vänta tills snö o is e borta, här e vansinnigt kallt här nere för en stackars skåne påg! vi e inte vana! wink

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang