Har precis lackat mina ögonlock till bilen, och eftersom jag e så ivrig att jag inte kan vänta till våren vill jag limma dit dom nu, problemet är att jag kan enbart montera dom i kyla då jag inte har tillgång till varmgarage, så nu e miin fråga finns det något lämpligt lim som man kan limma med i säg -15 grader? pl400 har ju upp till 48 timmars härdningstid, vilket e lite väl lång tid...
Har precis lackat mina ögonlock till bilen, och eftersom jag e så ivrig att jag inte kan vänta till våren vill jag limma dit dom nu, problemet är att jag kan enbart montera dom i kyla då jag inte har tillgång till varmgarage, så nu e miin fråga finns det något lämpligt lim som man kan limma med i säg -15 grader? pl400 har ju upp till 48 timmars härdningstid, vilket e lite väl lång tid...
dubbelhäftande hade jag tagit, kanske försökt ha lyktorna igång en stund innan montering också så glaset är lite varmt.. någon lite tjockare tejp typ 3M!
Jag körde med en svart 3M-tejp till ögonlocken på min gamla bil. Höll jättebra och jag kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att montera nu på vintern. Se bara till att rengöra ordentligt först och värm gärna strålkastarna en aning med varmluftpistol först.. OBS, inte för hastigt då kan det spricka..
Den tejpen fäster jättebra så länge det är torrt och rent..
Ta med dig en hårtork eller varmluftspistol och leta upp ett eluttag, finns överallt.
Värm glaset på lyktan före du pressar fast ögonlocken och du kan ju värma ett tag efter oxå så inte limmet på tejpen eller vad du nu sätter fast det med hinner frysa och så det hinner fästa.
Ta med dig en hårtork eller varmluftspistol och leta upp ett eluttag, finns överallt.
Värm glaset på lyktan före du pressar fast ögonlocken och du kan ju värma ett tag efter oxå så inte limmet på tejpen eller vad du nu sätter fast det med hinner frysa och så det hinner fästa.
Tips från en kille i haparanda, han borde veta hur saker funkar i kylan! tack! men jag tror ändå jag får lugna mig lite, får vänta tills snö o is e borta, här e vansinnigt kallt här nere för en stackars skåne påg! vi e inte vana!
Äh... är bara -21C här just nu, rena sommaren, fast en gång kommer jag ihåg att det var lite småkallt, -43C, var ganska öde på gatorna här i stan just då kan man nog påstå.
På vintrarna här brukar vi utnytja garagen tex under shoppingcentret vid gränsen, ska dit senare ikväll och byta kupefläktens hastighetsreglage på morsans bil, varmt och gratis, gör det själv hall liksom fast med flera hundra kvm plats.
Axor skrev:
gemini78 skrev:
Tips från en kille i haparanda, han borde veta hur saker funkar i kylan! tack! men jag tror ändå jag får lugna mig lite, får vänta tills snö o is e borta, här e vansinnigt kallt här nere för en stackars skåne påg! vi e inte vana!