Hjälp att välja bra 18 års bil!

Ibanezman Skåning
20 december 2010 · 739 Inlägg

sandin_90 skrev:
MB, roligare, bättre å bekvämare bil kan du int få!

Absolut, och på svenska heter ordet "Jag rullar" wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Wilsgaard
20 december 2010 · 560 Inlägg

waakz skrev:

1EVOXIN1 skrev:

Wilsgaard skrev:
skulle inte rekomendera Volvo! Lite fel forum kanske att våga vägra volvo, men är de bakhjulsdrift du är ute efter så varför inte en BMW 5-serien E34, Ford sierra, Opel omega?

Kan kanske vara en bra idé att testa annat än Volvo 740/940 som förstabil?

Sierra Cosworth grym bil, Men en vanlig Sierra är inget att rekommendera en av de värsta bilarna. Opel Omega är heller ingen bra bil. Däremot är BMW E34 en grym bil eller varför inte E36? Går att hitta billiga 325or E36.

Mitt första val skulle vara Volvo 940 Turbo men hittar du en bra E36 så är det ännu bättre.

Det blir en 945 turbo som första sen får vi se om det blir bmw eller mercedes.
Men tack för alla tips smile

Jaja roll bra att du väljer bil från hjärtat iaf, var de en 945 du ville ha från början ska du köra på de tills du tröttnat, brukar bli bäst så. Gå på sin egen intuition är alltid en bra idé!!

Du tröttnar fort på volvo om du inte tillhör raggarna lol

Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
20 december 2010 · 510 Inlägg

Köp min merca ambulans w124, ligger på blocket kan inte ha ballare 18års bil smile

waakz skrev:

Ubbe83 skrev:

NITROUS skrev:
mögelvit, alternativt kalsongblå 740 GL

osthyvel på skuffluckan
blå alternativt gröna neonrör lite överallt
ett par slutspelade 69or dunkandes med scooters "faster,harder,scooter"
"Volvotuning" board i framrutan,"käften svensson din dotter kan ligga bak" på bakrutan
3 tumsystem utan dämpare och sportfilter
ESAB dunderdiff
blå dioder där dom får plats
kolfiberfilm i instrumentpanelen
14" plåtisar runtom

där har du receptet för en lyckad 18årsbil.

Du fick nästan med allting, men glömde alla doftgranar som man ryckt all plast på så fort dom inhandlats och bilklädsel med matchande rattmuff!

Skämt å sido... ...Volvos 200-900serie är ju kanonbra första bil då de tål mycket stryk och är lätta att fixa delar till.
Sedan finns det ju Merca 190 också!

Funderat lite på Mercedes men isf en w124 200 eller högre då jag tycker dom är ser grymt mycket bättre ut.

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
PerfectionR Japanese Engineering
20 december 2010 · 690 Inlägg

Glömde Nissan S13 grym bil och nu kan man hitta billiga, Försäkringen och sånt kan ju alltid stå på nån annan så det blir billigare.

Senast redigerat av 1EVOXIN1 (20 december 2010)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Pavva
20 december 2010 · 1 215 Inlägg

Ubbe83 skrev:
Köp min merca ambulans w124, ligger på blocket kan inte ha ballare 18års bil smile

tror jag har sett den, den e ball ;P

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
waakz stukförebruk
22 december 2010 · 153 Inlägg

Har varit och kollat på 2 stycken 945:or nu.. en ftt och en ltt men ingen av dom är så intressant.
Vad ska men betala för en 96:a med full utrusting som gått mellan 30 och 40 tusen mil?

ironhead volvoraggare
22 december 2010 · 4 776 Inlägg

waakz skrev:
Har varit och kollat på 2 stycken 945:or nu.. en ftt och en ltt men ingen av dom är så intressant.
Vad ska men betala för en 96:a med full utrusting som gått mellan 30 och 40 tusen mil?

mellan 15 och 20 lök  om all utrustning funkar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
waakz stukförebruk
22 december 2010 · 153 Inlägg

ironhead skrev:

waakz skrev:
Har varit och kollat på 2 stycken 945:or nu.. en ftt och en ltt men ingen av dom är så intressant.
Vad ska men betala för en 96:a med full utrusting som gått mellan 30 och 40 tusen mil?

mellan 15 och 20 lök  om all utrustning funkar

tack för svar, någon större skillnad om dom gått mindre? typ 20-25tusen mil.. smile

ironhead volvoraggare
22 december 2010 · 4 776 Inlägg

waakz skrev:

ironhead skrev:

waakz skrev:
Har varit och kollat på 2 stycken 945:or nu.. en ftt och en ltt men ingen av dom är så intressant.
Vad ska men betala för en 96:a med full utrusting som gått mellan 30 och 40 tusen mil?

mellan 15 och 20 lök  om all utrustning funkar

tack för svar, någon större skillnad om dom gått mindre? typ 20-25tusen mil.. smile

25 men inte mera

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Camaro_mange
22 december 2010 · 25 Inlägg

köp en caprice, jeep cherokee. camaro körde jag på smile hel nöjd (du kommer dock behöva en vinterbil wink

vet inte hur priset e på en ford capri men det e annars en as cool bil.

köpte precis en saab 900 -94 som vinterbil, funkar helt ok det med smile

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
22 december 2010 · 1 098 Inlägg

ironhead skrev:

waakz skrev:
Har varit och kollat på 2 stycken 945:or nu.. en ftt och en ltt men ingen av dom är så intressant.
Vad ska men betala för en 96:a med full utrusting som gått mellan 30 och 40 tusen mil?

mellan 15 och 20 lök  om all utrustning funkar

Det där va jävligt i underkant om du frågar mej för en fullutrustad 96.. 25-30 beroende på skick..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Niklas1987 NO
22 december 2010 · 2 182 Inlägg

Camaro_mange skrev:
köp en caprice, jeep cherokee. camaro körde jag på smile hel nöjd (du kommer dock behöva en vinterbil wink

vet inte hur priset e på en ford capri men det e annars en as cool bil.

köpte precis en saab 900 -94 som vinterbil, funkar helt ok det med smile

Öhhh, Caprice går utmärkt att köra med på vintern, detsamma med Cherokee, Camaro däremot är lite jobbigare wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Camaro_mange
22 december 2010 · 25 Inlägg

Hehe det var camaro jag syftade på smile fy skam om inte cherokee'n tar sig fram i denna snön wink




Niklas1987 skrev:

Camaro_mange skrev:
köp en caprice, jeep cherokee. camaro körde jag på smile hel nöjd (du kommer dock behöva en vinterbil wink

vet inte hur priset e på en ford capri men det e annars en as cool bil.

köpte precis en saab 900 -94 som vinterbil, funkar helt ok det med smile

Öhhh, Caprice går utmärkt att köra med på vintern, detsamma med Cherokee, Camaro däremot är lite jobbigare wink

waakz stukförebruk
22 december 2010 · 153 Inlägg

Camaro_mange skrev:
köp en caprice, jeep cherokee. camaro körde jag på smile hel nöjd (du kommer dock behöva en vinterbil wink

vet inte hur priset e på en ford capri men det e annars en as cool bil.

köpte precis en saab 900 -94 som vinterbil, funkar helt ok det med smile

Nej ingen jänk och inte äldre än 88 helst. Saab kan man ju inte åka på vinter hehe

Niklas1987 NO
23 december 2010 · 2 182 Inlägg

Camaro_mange skrev:
fy skam om inte cherokee'n tar sig fram i denna snön wink

Ja det vore riktigt dåligt smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang