4224
Sök

Nya 4tumare, koax/kit? 6*9or?

1 356 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
#1
Hejsan !
Har just nu dessa, http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=166
men tänkte köpa ett par andra med lite mera klös i  wink

Koaxaler eller kit system?
Pris mellan 1000-1500kr.
Ska sitta i en saab 9000.
Skulle också behöva tips på ett par 6*9or som är helt okay för under 1000lappen.
Tänker driva allt med ett http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=184



Tack på förhand smile


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 december 2010
#2
Vad driver du dina koaxialer med idag och hur har du monterat dom? Är det mer midbas du är ute efter eller något annat?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 356 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
#3
Jag har drivit dem med ett random mds 2 kanalsteg 240wmax.. utan delningsfilter.. I orginalhålen, med dämpning under.

Nja, midbas hade inte skadat, men viktigast är att de blir så klart ljud som möjligt.
Senast redigerat av VirreEriksson (24 december 2010)


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 december 2010
#4
Dom högtalare du har låter ju inte direkt dåligt. Det du bör göra, och som kommer behövas även om du byter ut dom, är att se till så dom sitter tätt och stumt samt driva dom med något vettigt och se till så att du har ren signal fram till dom. Vad har du för huvudenhet (stereo)?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 356 Inlägg
GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 december 2010
#6
Effektmässigt räcker det till ja, men om du är ute efter bra ljud så är det inget att hänga i granen, då får du allt gå upp lite i prisklass och kolla på nåt som låter bättre. Jag har själv inte lyssnat på Focals koaxialer men tvivlar inte på att dom låter bra! Men som sagt, då lär dom få rätt förutsättningar också. Dom du har är inte heller direkt dåliga.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 356 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
#7
Okej, tack för råden.
För fundera lite och se hur de blir smile

Tips på bra 6*9or under 1000lappen? smile
Senast redigerat av VirreEriksson (25 december 2010)


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 december 2010
#8
Jag har lite svårt för att rekommendera 6x9or, men om du ska ha dom till att fylla ut lite där bak bara eller köra som "basar" så funkar GAS helt okej, annars så får du nog kolla begagnat eller på DLS 7x10or.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 356 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
#9
Tänkte lite på dessa http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=170
För at fylla ut lite , för kör nästan alltid med folk i baksätet..
Senast redigerat av VirreEriksson (25 december 2010)


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 december 2010
#10
Det blir nog alldeles utmärkt. smile Samma märke och serie så då blir det (förhoppningsvis) någorlunda klangmatchat också, alltså dom låter ungefär lika som dom du har fram.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Large Cap
1 816 Inlägg
25 december 2010
#11
Bra pris på MDS Fanatic FGP700 6x9:or samt MDS Fanatic FGP423 4" nu och dom spelar bra. Det är vad jag kan rekomendera. 1390 kr exkl frakt för båda dessa på MDS hemsida.


Sök