3673
Sök

Vinterdepression

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Kanske har Gud gett mig bilintresset för att jag ska överleva vintern. För de tre senaste vintrarna har jag mått skit. De två första var visserligen självförvållade, men denna gången är det inte av flit som jag mår skit^^ Läste denna http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- … epression/ sida. Är det något fenomen som är just vinterdepression eller är det bara jag som är en snurra?
Senast redigerat av TomasCarlsson (27 december 2010)

3 259 Inlägg
27 december 2010
Vinterdepression är ju inte direkt ovanligt, väldigt många som lider av det vad jag har förstått. Men det är ju rätt så logiskt, solljus blir man pigg av, mörker blir man trött av! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 482 Inlägg
27 december 2010
Datorn och festande tar mig igenom vintern smile Jobbar dessutom väldigt mycket nattetid på vintern så det är ytterst ovanligt att jag får se solljus eller ljus överhuvud taget.. alltid mörkt.

BLT Service
Theracords Music Label

177 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Noxxer skrev:
Datorn och festande tar mig igenom vintern smile Jobbar dessutom väldigt mycket nattetid på vintern så det är ytterst ovanligt att jag får se solljus eller ljus överhuvud taget.. alltid mörkt.

Men du håller med om att vintern är för lång?

Huh? (`´,)
518 Inlägg
27 december 2010
Jag har läst mig till att D-vitamin är bra mot vinter depp.
Förklaringen är enkel: Huden producerar D-vitamin när solen skiner på den och nu när det är mörkare så bearbetar kroppen upp den lilla reserv av d-vitamin som man byggt upp under sommaren.
Tack vara att solen står lägre på himlen och inte samma mängd UV strålar når oss.

Jag käkar D-vitamin kapslar en varje morgon. Och nu 2 veckor in i det så känner jag en jätte skillnad jag är piggare och har mer positiv syn på varje dag, för varje dag leder mot sommar.

Mvh Danne

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

1 067 Inlägg
27 december 2010
Gör som jag gör när jag är nere på vintern.. Ställ dig och glo in i extraljusen.  Bonus om du har Xenon..

Huh? (`´,)
518 Inlägg
27 december 2010
Hool skrev:
Gör som jag gör när jag är nere på vintern.. Ställ dig och glo in i extraljusen.  Bonus om du har Xenon..

Ljusterapi på en budget.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

177 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Works skrev:
för varje dag leder mot sommar.

Mvh Danne

Ska genast tjacka d-vitamin, och de där orden "för varje dag leder mot sommar." är mycket optimistiskt och korrekt:)

Huh? (`´,)
518 Inlägg
28 december 2010
TomasCarlsson skrev:
Works skrev:
för varje dag leder mot sommar.

Mvh Danne

Ska genast tjacka d-vitamin, och de där orden "för varje dag leder mot sommar." är mycket optimistiskt och korrekt:)

Det är så man måste se på det. Se alltid nått bra i det så blir det bättre. Testa även "En om dan" vitamin tabletterna på apoteket jag tror ACO tillverkar dom.

Mvh Danne

Ingen himmel är så blå som min
2 984 Inlägg
28 december 2010
Jag har problem tvärtom. På sommaren är det för varmt och för långt till quattro-säsongen!! smile

/Mattias

Huh? (`´,)
518 Inlägg
28 december 2010
matteeee skrev:
Jag har problem tvärtom. På sommaren är det för varmt och för långt till quattro-säsongen!! smile

Men då finns ju ishallar. *Skratt*

Ingen himmel är så blå som min
2 984 Inlägg
28 december 2010
Works skrev:
matteeee skrev:

Men då finns ju ishallar. *Skratt*

Hehe, har ännu inte hittat nån som släpper in en med bil... hmm

/Mattias

Sök