Hur okunnig är du? Eller rättare sagt, hur kunnig är du? Är alla säkringar hela så kan du börja med att plocka ut instrument huset för att kolla över lamporna. Lyser några små varningslampor t.ex. när du slår på tändningen? Motorlampa, helljus, handbroms mm.? Är det som så att lamporna är hela så kan du mäta upp strömmen och se om det finns någon ström fram till instrument huset. Gör det inte det så kan du ha sådan otur att du har någon form av kabelbrott/jordfel någonstans på vägen.
På denna bilden så ser du i det vänstra och högra nedre hörnen så är det hål. Där sitter det var sin skruv. Normalt sett så sitter det som du säkert vet en liten avlång plastdetalj framför för att dölja skruvarna. Den får du lättast bort om du tar en liten plattmejsel och lirkar lite. Sedan är det bara att skruva bort skruvarna och vips så är instrumenthuset löst och du kan dra ut det. Kan vara lite krångligt att få det förbi ratten men det går
Detta är inte avancerad motorteknik... flyttar tråden
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-